Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, januar 14, 2014

Helt sant rykte

I kassen i stortingsrestauranten spøker stortingsbetjenten i kassen med journalisten som skal betale etter at hun sa feil pris.

Betjenten: Jeg tenkte å legge på tips, da vet du.
Journalisten: Ja, he he, man vet jo aldri.
Jeg: Etter kuttene fra de blåblå finansierer vi nå nemlig stortingsbygningen med tips.
Journalisten: Det skal jeg ikke sitere deg på.
Jeg: Men det hadde vært en god sak?
Journalisten: Det hadde det.

Siden en god sak aldri skal ettersjekkes kan Dagbladet få denne gratis. De blåblå inndrar tipsen i stortingskantina for å finansiere driften av stortingskantinen etter kuttene i statsbudsjettet for å gi skattelette til de rike.

Det er helt sant. Hørte det i stortingsrestauranten.

1 kommentar:

Ove Kristian Furelid sa...

Jeg vil ha en blå ballong. Men ikke for stor for da kan den sprekke.