Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, desember 28, 2007

Gode nyheter?

For alle som svelger medienes beskrivelser av økologisk dommedag, så må jo dette være gode nyheter: global oppvarming vil redde USA.... fra republikanernes onde klør.

I likhet med isbjørner som drukner og Bryggen i Bergen som vil stå under 7 meter vann, så vil visstnok store deler av Texas, Florida, Louisiana og halve Alabama og Mississippi, samt deler av Georgia og både Sør- og Nord-Carolina, om kort tid forsvinne som følge av global oppvarming. Og med det, store deler av den republikanske velgermassen. Så er spørsmålet om de blir klimaflyktninger eller bare dør ut av seg selv.

For klimahysterikerne så må jo dette være det som kalles "poetic justice". For oss andre er det sedvanlig vås.

9 kommentarer:

Anonym sa...

folkens, noen som er interessert i et veddemål?

jeg vedder gjerne noen flasker sjampis på at vampus om 10 år:

a) også har kommet inn i folden med pk foss og oss andre og blitt en "klimahysteriker"

eller

b) har frasagt seg alle aktive verv i Høyre

Anonym sa...

Om ti år kommer klimahysteriet til å være der hvor y2k hysteriet havnet: på historiens søppelhaug.

VamPus sa...

Hmm, nå er jeg spent, Øystein. Det ene er nok mer sannsynlig enn det andre. Så får dere gjette på hva :-)

Odd sa...

Er man enten "klimahysteriker" eller "en av oss andre" ?

Ghost of Goldwater sa...

Personlig SPANDERER jeg gjerne en flaske sjampis den dagen Vampus gjør som jeg, følger samvittigheten og forlater Høire. (nei, katte, du kan IKKE få flaska på forskudd!)

Henning sa...

Jeg er trygg på at situasjonen er slik Kjell nevner; nemlig at klimahysteriet er på skraphaugen sammen med Y2K-hysteriet om kun få år.
Ikke umulig at det mases om ny istid ved de tider riktignok...

Anonym sa...

Misliker strengt tatt sammenlikningen med Y2K.

Gudene(???) skal vite at jeg ikke er en av klimahysterikerne, men jeg jobbet mye med Y2K-problematikken. Og den eneste grunnen til at minst 4 (uten å nevne navn, for da får jeg et søksmål på nakken) av Norges største organisasjoner (men de jeg kjenner til var dels innen offentlig virksomhet og dels innen finans) slapp å tape 10-talls millioner daglig i flere måneder, var at de tok Y2K-problematikken på alvor, og brukte mange årsverk på å identifisere og utbedre problemene i forkant.
Da kjente man til problemet fra over 20 år i forkant, og det var hele veien en kalkulert risiko. Det er ikke sammenlignbart med serien "observasjon - logikk mangler - *ULVEN KOMMER*", som vi observerer nå.

Eistein G. sa...

ivare sa: "Da kjente man til problemet fra over 20 år i forkant, og det var hele veien en kalkulert risiko."

Akkurat som miljøbevegelsen. Gore har vel holdt på mer enn 20 år nå, vel?

Anonym sa...

My good. Denne bloggen begynner å ligne et freakshow.