Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, desember 12, 2007

Som forventet..

Etter å ha spilt bort hele sin fremtidige formue uten å ha lest prospektet, har de fire nordlandskommunene pekt finger på alle andre enn sin egen inkompetanse. Nå er det Bondevik-regjeringa som får skylda:

- Hemnes kommune i Nordland opplevde økonomisk press fra Bondevik-regjeringen og følte seg tvunget til å skaffe inntekter på egen hånd, sier ordfører Kjell-Idar Juvik til NRK.
Dakar kommuner. Som må forholde seg til budsjetter og sånt. Prioritere hva som skal få penger, hva som ikke skal få penger. Hjertesaker eller eldreomsorg? Kultursatsning eller barnehager? Nytt kommunehus eller gode kommunale tjenester? Tregt byråkrati eller effektiv saksbehandling?

Da er vi vel bare et par spaltemetre unna hvem som står bak alt samma..

14 kommentarer:

Anonym sa...

Men bak "W" står jo Erna Solberg ... selve kommunekveleren.

VamPus sa...

Nei, nei, nei, vrangpus - Erna er bare en av store satans håndlangere. Stole på deg, altså..

Anonym sa...

Erna virker ikke som noens håndlanger, spør du meg. (Which you don't.) Men hun manøvrerte faktisk Victor Norman ganske effektivt opp i hornet igjen, så et visst håndlag er hun ikke uten.

Anonym sa...

Hvis i tvil, så har man jo alltids jødene, jesuittene eller frimurerne å legge skylda på. Sikre vinnere!

VamPus sa...

Illuminati. Illuminati, sier jeg!

Carl Christian sa...

Hemnes-ordføreren er snart en sitatbok verdig spør du meg. Hvis noen skal gi meg en hjemmelaget julepresang i år så tror jeg det er det jeg ønsker meg. Alle høstens Kjell-Idar Juvik sitater.

Carl Christian sa...

...husk, vi må komme til en minnelig løsning her, han er tross alt blitt lurt!

Anonym sa...

Disse kommunepolitikertufsene har seg selv å takke, samtidig har selvsagt Terra gjort en dårlig jobb med å formidle risikoen ved investeringene. Men at man investerer i noe man ikke aner hva innebærer - og det attpåtil med LÅNTE penger - gjør at man fortjener betegnelsen IDIOT.

Disse fjolsene som har sølt vekk kommunenes penger (og ja, da snakker jeg om politikerne som har stemt for dette) bør vel holdes personlig økonomisk ansvarlige for "grov uaktsomhet i tjenesten" eller noe i den duren? Dersom man har styreverv kan man jo bli personlig økonomisk ansvarlig for tap dersom man opptrer grovt uaktsomt/uforstandig. Dette personlige ansvaret bør vel ikke være noe annerledes for folkevalgte, som jo rutter over atskillige millioner kr. Noen som vet om lovteksten sier noe om dette?

Programsekretariatet sa...

kjære vene, man skal da vel ikke holdes ansvarlig for politiske vedtak. Hvordan skal da verden bli?...å ja..ikke som i nordlandskommunene.

s sa...

Synes kommentaren i Minerva var god, saken viser med tydelighet problemene ved at det offentlige forvalter for mye av innbyggerenes penger.

Anonym sa...

S.Spenn: "... problemene ved at det offentlige forvalter for mye av innbyggerenes penger."

Ja, for private investorer lar seg aldri lure, de?

Er det slik at kommuner lar seg lure (fordi de er dumme), mens private blir lurt (av sleipe finansfolk)?
Er det der forskjellen ligger?

Anonym sa...

vrangpus: Nei, men når private blir lurt eller forsøkt lurt, så vet de at det er deres egne penger som kan gå føyken, eller at de selv vil bli holdt ansvarlige for eventuelle tap. Dermed vurderer de gjerne mulige gevinster og risiki ikke så rent lite grundigere enn toskene som har fått jobben på bakgrunn av partibok heller enn kompetanse. Og som ikke satser egne penger.

s sa...

Knyter du dine egne skolisser om morgenen, vrangpus?

Anonym sa...

Nei, Sean Spenn, knyting av skolisser er en virksomhet jeg har ansatt noen for å drive med. Og hvis jeg går på snørra, så skal jeg dra dem for retten og skvise dem tørre.

Det er sånn vi gjør det i privat sektor.