Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, juli 14, 2009

Moderasjon på

Den gledesløse Chris Joy er tilbake igjen, og moderasjon slås på hver gang jeg ikke er på nett - og hans kommentarer slettes jevnlig når jeg har mulighet. Ignorer han folkens, så slipper jeg å slette hele debatter av gangen.

Han har for øvrig ip adresse 80.203.174.122 for de som liker å leke med sånt...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Full forståelse for at du sletter innlegg, men å legge ut ip-adressen er ikke gangbart i min bok. Den er ikke tilgjengelig for andre enn deg (og andre blogger han besøker). Det blir som å "oute" ham, hvilket du ikke har noen rett til. Men moderer ham gjerne ut for min del.

Anonym sa...

alt han trenger å gjøre er å restarte modemet sitt så får han som regel ny ip-adresse. også får noen andre uskyldige den gamle.

Anonym sa...

Ikke denne IPen, for den tilhører et firma :->

Anonym sa...

Litt slemt å legge ut ip adr.
Særlig denne.

Sikkert bare en som har anelse for mye
(Land og sjø)fritids problemer.

hihihi ,)

VamPus sa...

Kjempeslemt. På en annen side ødelegges bloggen av EN bruker som gjør at:

- debatten blir ikke konstruktiv
- jeg ikke får mer informasjon om det jeg skriver om
- at jeg må sette på moderering og derfor ødelegge dialogen mellom leserne
- må bruke tid på moderering i det hele tatt -
- må flytte debatten til andre steder, hvor faste lesere ikke nødvendigvis er, etc.

Jeg hater å måtte ha på moderasjon. På en annen side har jeg ikke publisert kommentarene fra andre brukere som har slitt med han på usenet og andre debattfora. Så slem er jeg ikke...

Anonym sa...

Skjønner, du er jo egentlig ganske snill som lar oss anonyme få poste her. Jeg veit at f. eks GoV bloggen ikke lar uregistrerte brukere poste kommentarer. Ikke Document heller når jeg tenker meg om.
Og Baron Bodessy på GoV er streng språkbruk og slikt også. Han er nøye på å understreke at "blåblogger" må vise til høyere standarder.

Nå har ikke jeg lest kommentarene til dette bloggtrollet. Det er som du sier, det vanskliggjør en flytende og fruktbar samtale. Dette er nok et problem for flere bloggere.

Jeg kan huske at salige Kurt Lundgren hadde en stalker som etterhvert ble veldig så plagsom.

Spenol sa...

Vampus,

Bryr du deg ikke om at denne adressen tilhører et lite firma som sannsynligvis ikke ønsker å knyttes opp mot meningene og oppførselen til brukeren du henger ut? Representerer du ikke et næringsvennlig parti?

Det er forresten interessant at du, som hevder å være motstander av datalagringsdirektivet, offentliggjør informasjon om en bruker som utvilsomt ønsker å være anonym.