Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, juli 13, 2009

Sarte sjeler?

Forfatteren Erik Fosnes Hansen om hvorfor han hisset seg opp i debatt med FrPs Per Arne Olsen etter at FrP antydet kameraderi i utnevnelsene til Kulturrådet:

- Det er et nytt lavmål i norsk valgkamp, og det er nokså ille overfor de enkeltmenneskene og gruppene i samfunnet som blir rammet, sier Fosnes Hansen.

Enkeltmenneskene og gruppene i samfunnet? Mener Fosnes Hansen sin gode venn kulturminister Trond Giske og Kulturrådet?

9 kommentarer:

IvarE sa...

Åpenbart!
Stakkar Giske og Kulturrådet. Og EFH.
Stakkars!

Humrer hele veien til hvordetnåvar. Åja, "reisens slutt" var det visst.

Nyland sa...

Enkelte tar seg selv veldig høytidelig og seriøst. Tor nok at EFH er en slik type. Er han ikke klar over hvordan han indirekte skaffer flere velgere til FrP med den oppførselen han viser. dust

Morten Myksvoll sa...

Han har rett i at dette markerer et lavmål i valgkampen...

Lisa Arntzen sa...

hahaha, jeg ler så jeg griner! Takk for at du gjør arbeidsdagen mer innholdsrik med dine do-besøk, eller "do-forsøk" stemmer vel bedre! herlig:-P

Runar sa...

Fysiske handlinger mot meningsmotstandere (som i dette tilfellet kasting av papirkule) er som kjent et tegn på at man har sluppet opp for argumenter. Den som ikke klarer å møte ord med ord, men som tyr til fysiske handlinger, har tapt debatten. Man skulle tro at en forfatter burde ha ordet i sin makt, men slik er det åpenbart ikke i dette tilfellet.

Personer som ikke tåler at andre har andre meninger enn dem selv kommer nederst på stigen når det gjelder respekt fra meg. Uansett hvilke meninger de måtte ha.

seilern sa...

@Runar: At man har ordet i sin makt når det gjelder å skrive skjønnlitteratur, betyr ikke nødvendigvis at man har det når det gjelder politisk argumentasjon. EFH er vel nettopp et bevis på dette.

Og det motsatte gjelder også: Det er på ingen måte sikkert at den som skriver/taler veldig godt politisk også vil egne seg som skjønnlitterær forfatter.

VamPus sa...

seilern: Var det et hint om at VamPus bør skrinlegge prosjektet med Kandidaten?...

IvarE sa...

@Vampus:
Jeg håper virkelig ikke seilern mente det slik.
:)

Men du begynte for øvrig for en del måneder siden på en rasende festlig føljetong om de forskjellige partiene. Og så stoppet det brått før Sp og de til venstre.

Hvis du får inspirasjonen i sommer og trenger å klø litt på skrivemusklene, så er slik "lettere lektyre" uhyre velkommen!
:D

seilern sa...

@Vampus: Du kan selvfølgelig se det som et hint, hvis du føler deg truffet. Men siden jeg ikke har lest Kandidaten ennå, så er vel ikke jeg den rette til å kommentere den... (eller kanskje er det nettopp derfor jeg burde kommentere den - erfaringsmessig er det jo de som vet minst om noe som har de sterkeste meningene om det!)