Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, juni 23, 2005

10 grunner til å ikke omgi seg med Høyrefolk

De fleste av dere trenger jo sikkert ikke noen begrunnelse for å slutte å omgi dere med Høyre-folk... dere har vel aldri begynt. Men det har VamPus kommet til skade for å gjøre det, og det er litt sånn som med røyking. Man burde ikke ha begynt, og så blir det vanskelig å slutte. VamPus innrømmer at hun synes at de hun kjenner i Høyre er både morsomme, smarte og hyggelige. Vel. De fleste. Men man kan bli påvirket. Derfor tror jeg det er helsemessig anbefalt å ikke omgås høyrefolk på tom mage, hyppig omgang er svakt vanedannende og kan gi irriterende utslett og magesår. Her er VamPus-listen over hvorfor man bør slutte å omgi seg med høyrefolk:

10. Uansett hvordan du stiller spørsmålet, så er EU svaret.
9. De ville ikke kjent igjen en visjon om den kom dansende bortover i et flammerødt fjærkostyme og eksploderte i tusen farger...
8. Noen av de mener at adelen bør få tilbake sine privilegier. Privilegier? Fastlege til Mille-Marie? Vent litt. Mille-Marie. Mette-Marit. WHOAA! Jeg aner en sammenheng her...
7. De er så ordentlige *urk*. Alle vet jo at en massemorder ikke er friker'n eller pønker'n. Det er den høflige naboen som jobber som revisor, med kone og 1.8 barn, Villa, Vovov og Volvo. Bare at kona og barna er murt ned i kjellergulvet, Vovoven har han selv stoppet ut og Volvoen brukes til å frakte barnelik fra vugge til grav. Ordentlige mennesker skremmer meg. DEM er det garantert noe galt med. Og DEM finnes det MANGE av i Høyre.
6. Eller så er de sleske. Vannkjemmede støvsugerselgere i dress og skjevt smil med gulllenker rundt halsen, Rolex rundt armen og.. vent...nå blander jeg med FrP.
5. Pjolter. Say no more.
4. De klarer ikke si FrP uten å rynke på nesen, men samarbeide med homohaterne og gledesdreperne i KrF, det kan de...
3. De går med buttons med bilde av Erna Solberg *gurgle*
2. De har en lei tendens til å blande prinsipper med pinstripes.
1. Statsministerkandidaten deres heter Bondevik.

På en annen side - som feminist så synes jeg det er sympatisk med menn som har skjønt at kvinnefrigjøring ikke har noe med om man skal gidde å holde døren oppe for den som kommer etter dem. VamPus liker høflige gutter...

2 kommentarer:

Kristin Storrusten sa...

Dessverre er det slik at Høyre-menneskene har noen gode kamerater; nemlig Unge Høyre. Der hvor Høyre-ligaen til tider kan ha vettuge synspunkt og fremstå som reflekterte voksne, er Unge Høyre desto mer selvgode, høylydte og forbanna nyrike. Hvor mange ganger har man ikke ønsket å kastrere en Unge Høyre-gutt med gaffel mens man ler hjerterått?

Og apropos politikk; var det flere enn meg som dagen etter sin 18-årsdag lo i Dr.Evil-style da en innså hvilken makt som er lagt i ens hender med denne stemmeretten? Som ung og revolusjonær skal jeg ut og redde verden, og nå skal hoder rulle. Stortingsvalg, here I come!

VamPus sa...

Vel, Hjorten!

Utfordringen er at VamPus har en god del venner som er medlem av Høyre, så det var ganske enkelt å mobbe dem litt. Når det gjelder kristenkonservative, sosialister og kommunister så pleier de å slå korsets tegn, spraye seg med vievann og hive hvitløk i krokene når VamPus kommer.

Har alltid lurt på hvorfor... Lenge siden jeg så mitt eget speilbildet også forresten. Hmm...