Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, juni 27, 2005

SV og Robin Hood

Siden VamPus synes eventyr er gøy, så har jeg lyst til å gjøre SV oppmerksom på en bitteliten detalj i argumentasjonen deres om at de er politikkens svar på Robin Hood - som tar fra de rike og gir til de fattige. Det er mulig jeg er litt pirkete her - men nå var altså Robin Hoods erkefiende, Sheriffen av Nottingham, Kongens stedlige representant og skatteinnkrever. Sagt med andre ord - Sheriffen av Nottingham representerte staten og var en ivrig utfører av sitt embete som skatteinnkrever. Og VamPus ville jo trodd at SV hadde et bilde av Sheriffen av Nottingham hengende sammen med sine andre idoler - kanskje hedersplassen mellom sjarmtrollene Josef Stalin og Pol Pot?

Robin Hood tok det som staten hadde krevd inn i skatter og avgifter, og ga det tilbake til de som rettmessig fortjente dem - nemlig landsbyboerne som hadde tjent pengene gjennom hardt arbeid og kremmervirksomhet.

Men det er som sagt mulig at jeg er litt unødvendig pirkete her altså. Tenkte jeg bare skulle nevne det...

1 kommentar:

Anonym sa...

Er det ikke litt drøyt å si at SV har Pol Pot og Stalin på veggen? Blir ikke det litt som å si at Høyre har Hitler og Hirohito på veggen? Personlig så gir jeg nå mest F i hele greia, fordi jeg sliter litt med å forstå hvorfor folk bruker "gudebilder" for å representere seg selv, men men. Å være medlem i SV er pretty far from å være stalinsupporter, og vice versa.