Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, juni 29, 2005

Mennesker på hjul

Noen påstår at katter ikke har ansiktsuttrykk, noe Pusedyr motbeviser ettertrykkelig hver dag. Han får et uttrykk av ubehag når han lukter på grønnsaker og ser ut som han synes oppriktig synd på VamPus som spiser det. Røyklukt ser han rett og slett fornærmet ut av, og VamPus' familie observerer han med mild skepsis. Men ingenting har foreløpig slått ansiktsuttrykket da han så noen på rulleskøyter i bakgården. Pusedyr bråstopper, detter på halen og skrattler:
- HA HA HA.. hva ER det der?
- Hva mener du? Åh, de på rulleskøyter?
- Rullesk...? Mennesker på hjul?
Pusedyr ruller seg rundt og legger potene på magen mens han rister av latter:
- Hø hø hø, det er det dummeste jeg har sett. Mennesker! Hvilken planet er dere fra?
- Ja, katter er jo så jævla smarte. Du kan åpne tunfiskboksen sjæl, hvis du vil...

Pusedyr reiser seg og børster støvet av seg mens han gir meg med skjevt flir.
- Prr prrrr - gla' i deg for det da mamma'n min. DU flagrer jo ikke rundt på hjul, så du er sikkert en av de normale.
Så tasser han selvtilfreds inn i en busk med halen i været, mens jeg hører han ler for seg sjøl; Hø hø hø, mennesker på hjul.. hø hø!

Ingen kommentarer: