Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, mars 01, 2011

Navnebytte = slutt?

På vegne av foreningen "Vi som setter pris på presis journalistikk" (også kjent som Leserne), markerer vi i dag at å bytte navn på et konsept er ikke det samme som å legge det ned.

4 kommentarer:

Martin Bekkelund sa...

Det er helt riktig at det tekniske systemet vil leve videre selv om det bytter navn.

Men samtidig er det viktig å være klar over at den originale tanken om å ha et felles billettsystem skrotes og at NSB og Ruter går hver til sitt.

Så, ja, det er riktig at vi fortsatt vil ha et elektronisk reisekort. Men det er også riktig at Flexus og dets intensjoner skrotes. Den viktigste jobben NSB og Ruter nå gjør er å informere kundene om hva det medfører.

Anonym sa...

Same shit, new wrapping ;-)

Fredrik Nygaard sa...

Det nye kortet blir da automatisk en stor sukksess, for det har da blitt introdusert nesten gratis, mens det gamle flexus kortet blir noe vi ikke lenger snakker om ;)

På landet tenker vi... sa...

Helt riktig obeservasjon Heidi, utrolig lite nyansert journalistikk som fremstiller navnebytte som nedleggelse. Teknisk sett vil alle selskapene fortsette med samme hardware, det som er gitt på båten er et felles takstssystem mellom selskapene. Det betyr at det vil utvikles forskjellige programvareløsninger for selskapene. Nyheten er egentlig at hele grunnlaget for fellessatsningen på en totalløsning nå er borte. Og det er mange motstridende politiske vedtak som har skapt denne situasjonen. Derfor vil f. eks. ikke NSB sette ned prisene til det nivået som Ruter ønsker i Oslo området, og som er en forutsetning for en fri overgang mellom transportmidlene.

Hilsen en som var med i det teamet som ble nr. 2 i den opprinnelige anbudsinnbydelsen, Gudskjelov, kunde fra helvete, hvor kravene ikke hadde rot i virkeligheten, men kun i enkeltpersoners visjoner om hva de trodde skulle bli fremtiden. (selvfølgelig prosessmessig forankret i ledelsen hos oppdragsgiver) Vinneren i den konkurransen gikk forresten konkurs før det ble leveranse.