Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, september 13, 2010

Oslo Høyre renominerer Fabian i kveld

VG presenterer en meningsmåling Infact som viser at Fabian Stang har et solid forsprang på Carl I. Hagen og Aps Rune Gerhardsen i kampen om ordførerkjedet i hovedstaden. I kveld blir han mest sannsynlig renominert til vervet til stående applaus fra Oslo Høyres representantskap.

Carl I. Hagen sier han vil komme med harde utfall i valgkampen, og så magisk bli en samlende ordfører etterpå. Jeg er glad Oslo Høyre har en kandidat hvis oppførsel og meninger er forenelig med ordførervervet og dermed ikke trenger å endre seg for å opptre samlende.

Oslos velgere har flere ganger forkastet Rune Gerhardsen som byrådsleder for Arbeiderpartiet. Det er mulig at blant de seks andre som så langt har lansert seg selv som byrådslederkandidater for Oslo Ap kan løfte Rune G. til ordførervervet da han lite sannsynlig klarer dette selv.

Nuvel. Team Høyre er i hvert fall på plass, så da får de andre bare holde på. Vi har en by å bygge i mellomtiden.

Les også: Fabian fosser frem

1 kommentar:

Unknown sa...

Jeg må medgi at jeg aldri har forstått dette med at en ordfører skal være "samlende". Det er en posisjon som skal besettes av en politiker som ikke ville vært der han/hun var uten meninger. Mulig at dette er olje i et maskineri som ellers ville stoppet opp på grunn av kjekling, men jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at den ideelle ordføreren er en litt tannløs politiker som har klart å holde seg inne meg mange over lengre tid. (Mulig bestefaren min vrir seg i grava nå)

Jeg er ellers OK fornøyd med Fabian Stang men det er vel igjen kanskje fordi han mangler litt kanter.

Hadde ikke hatt noe mot Gerhardsen som ordfører isolert sett heller, siden han ikke er blant de mest partitro medlemmene i AP.

Hagen derimot minner meg mer og mer om en eller annen i Pensjonistpartiet. Det siste Oslo trenger er en eldregeneral.