Arkiv: metode for å miste dokumenter alfabetisk.
I løpet av vinterferien hadde jeg en ambisjon om å rydde pulten. I følge alt som skrives om "hvordan bli mer effektiv på jobben" så scorer ryddig pult høyt. Ha kun den saken du arbeider med akkurat nå fremme. Det hjelper deg å fokusere og prioritere arbeidsoppgavene. Når du er ferdig, så rydder du vekk papirene og henter frem neste sak. Jepp. Det er en god tanke. Støttes.
En kort oversikt over pulten; kaffekopp, vannglass, to stiftemaskiner, to hullemaskiner, penneholder, suketter, kalkulator, visittkort, minnebrikke, tre typer leppepomade, hodepinetabletter, Lemsip, Detox-tea, tre ulike notatblokker, håndkrem, binderser, øreplugg, håndtelefon, røyk, ligheter, kalender, avisutklipp, huskelapper og Newsweek. Ubetalte regninger, forsikringsbevis, telefonliste, tre presentasjoner til lesning, fire mapper med saker under arbeid, en undersøkelse, en undersøkelse til faktisk (hm - den hadde jeg glemt), pressemeldinger, notater...skal vi se, en ring - den skulle jeg sendt til Spania for to måneder siden...brosjyrer, noen piller jeg ikke har noen anelse om hva er til (tester en), støv og runde kaffekoppsirkler. Jeg er helt åpenbart et symbol på effektivitet og handlekraft.
Back to work.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar