Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, november 23, 2007

Bara bröst!

For en stund siden hadde jeg en diskusjon med en kamerat som var så drittlei feministbloggere som Drusilla, Fjordfitte, Mihoe m.fl. med sitt evinnelige mas om undertrykkingen av kvinner i Norge.
- Som om det ikke er andre problemer som er hakket viktigere å diskutere, sa han surt.

Joda. Men bare fordi det er krig i verden så betyr jo ikke det at vi kvinner kan være opptatt av detaljer her hjemme. Eller accessoirer, som mange ynder å kalle det. Derfor håper jeg at han vil sette mer pris på svenske feministers nye kampsak, nemlig å få lov til å bade toppløs i svømmehallene. En kampsak sikkert mange menn vil støtte dem i. Som om det ikke var nok kåte griser som lå og vaket rundt i vannkanten på Tøyen bad i tighte speedos, lissom.

Noe skal man jo ha å kjempe for og Afghanistan er så langt unna. Lissom.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Huff ja, livet et vanskelig her i Norden.

Litt verre er det i USA, der heller ikke barn har lov til å gå toppløse (jenter). Jeg bodde der da jeg var åtte, og i begynnelsen da jeg ikke kunne språket skjønte jeg ikke hvorfor alle så så rart på meg hver gang jeg tok av meg på overkroppen. Det tok slutt etter at pappa hadde stått og sett meg spille fotball og overhørte de amerikanske mødrene snakke om "the savage Norwegians" eller noe sånt.

Så jeg har noen flotte bilder av meg selv på Hawaii med en trekantbikini-topp som flagrer løst rundt min spinkle barnekropp. Den skjulte jo heller ingen ting ettersom den ikke satt der den skulle, men det var kanskje ikke heller poenget?

Anonym sa...

Kommentar til puselurs kommentar:

Tror Amerikanere som bruker ordet "savage" tar feil egentlig. Norsker er ikke "barbarer", men heller "retards" m.h.t. en god del ting.

Som den underskjønne og kloke lerkefuglen VamPus egentlig påpeker med sitt innlegg.


Hilsen halv-amerikansk drage lun.

Anonym sa...

Om han er så "drittlei", kan han alltids la være å lese bloggene. Det er jo en idé.

Det at det er krig i verden er ikke et argument for IKKE å bry seg om likestilling.

Martine Votvik sa...

Meh, jeg har aldri skjønt vitsen med at det skulle være forbudt å vise brystene. Noen jenter har jo kanpt så det vises en gang og så skal det plutselig bli sexuelt/pinlig/uhørt/ekkelt/straffbart bare fordi man har fitte og ikke pikk nede i trusa? Forklar meg det den som kan...

Jeg blir nok ikke til å gå i noe fakkeltog for det riktig enda. Men vi får nå se når vi er ferdige med afganistan og sånt. Skal du på demoen i morra?

Anonym sa...

Som mann har jeg et delt syn på dette med toppløse damer i svømmehallene. Jeg må nok innrømme at jeg hadde blitt litt forstyrret av toppløse damer svømmende rundt meg. Jeg mistenker også at det hele egentlig er snakk om damer som skal vise seg frem mer enn noe særlig annet. Alt handler ikke om kjønnsdiskriminering.