Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, november 14, 2007

Om karma

As I understand it, karma gives you stuff in exchange for not being cruel and selfish. I can do that. You know, for a fee.
Tim Blair.

10 kommentarer:

Jorunn Solli sa...

Er det ikke alternativmesse nå? Da kan man få målt karmaen sin eller auranen. Serriøst! Det er jo snakk om (ut)stråling som kan fanges opp av vitenskapelig dokumenterte instrumenter...testet i et anerkjent Universitet i USA.

Anonym sa...

Bevares, folk som føler de har for mye tid tilgjengelig må bare gå på alternativmesse.

Her er noen forslag til vaksine før, og behandling, etter:

http://www.csicop.org/si/

http://www.homeowatch.org/

http://www.chirobase.org/ring

Cassanders
In Cod we trust

Ghost of Goldwater sa...

Tillat meg å tilføye:
www.skepdic.com

Elisabeth sa...

Jeg liker fortsatt best My Name is Earl sin karma filosofi. Den er litt mer.... ja.. ekte?

Jorunn Solli sa...

Jeg prøvde å være morosam ;-)
Jeg tror selvsagt ikke på dette. Men jeg har ofte tenkt å gå på alternativmessen og se om det er like ille som jeg tror.

Anonym sa...

Det er vel ikke "selvsagt" at man ikke tror på det - noen tror på det, andre ikke. Selv tror jeg på relativt lite av slike ting, det har vært altfor mye avsløring av humbug innen denne bransjen til det. Men enkelte ting kan nok ha noe for seg. Det er mer mellom himmel og jord, og absolutt alt kan ikke bare avfeies uten videre. Det lønner seg nok likevel å ha en sunn porsjon skepsis, og ihvertfall hvis noen er ute etter å tjene penger.

VamPus sa...

Jeg var på alternativmessen i fjor. Du må ha mye cash og tålmodighet, for det er mange som vil ha auralesing og de tar ikke kort...

Det som moret meg mest var dog avstandtagen fra materialismen og kapitalismen, samtidig som du kunne få kjøpt drømmefangere og buddhaer i plastikk "Made in China". Hysterisk!

Jorunn Solli sa...

Ja, det er uendelig mye forunderlig mellom himmel & jord som ikke kan forklares, men problemet mitt i forhold til mye innenfor alternativ bevegelsen er nettopp at de har fiks ferdige forklaring på alt mulig rart. De låner begreper fra vitenskapen og vitenskapliggjør ting det som det er umulig å bevise (eller verifisere som kanskje heller heter). Jeg synes det er greit og tro på dette og hint, men kom ikke å si at man har bevist Guds eller englers eksistens, men det betyr ikke at de ikke finnes. Og det som er synd er at det er mange som beriker seg på andres eksistensielle søken…det synes jeg virkelig er betenkelig. Selv tror jeg på mye rart, men det er ikke tanker som kan systematiseres i (u)vitenskapelige avhandlinger. Vi kan jo håpe at det finnes noen gode krefter et sted i universet…
Her kan man se hva de har å tilby: http://www.altnett.no/messene/3203
Jeg skal jommen ta meg en tur…av ren og nysgjerrighet. Kanskje vil jeg abonnere på kanneliserte vers for ny livsforståelse (til 9.9. per stk) Eller melde jeg meg på et Auraseminar eller intuisjonskolen...håper de tar kredittkort ;~)

Jorunn Solli sa...

Jeg leste ikke ditt innlegg før jeg la inn mitt Vampus. Jeg er sikker på at det er fantastisk morsomt å gå rundt i dette himmelske shppingsenteret. Det er jo ikke grenser for hva men kan få hjelp til bare man har kontanter.

Anonym sa...

CSICOP og Skepdic? Noen som har fallt for pseudo-skeptikernes propaganda. Materialistisk fundamentalisme heter det.

Nei, gi meg heller CSICON.