Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, november 21, 2007

Faktaavdeling?

Ifølge Journalisten må Dagbladet kutte 60 stillinger:
Etter det Journalisten har fått opplyst inneholder rapporten forslag som innebærer nedbemanning i faktaavdelingen, fotoavdelingen og på desken.

Har Dagbladet hatt en faktaavdeling? Hvem skulle trodd det...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Facts?
If we can't find'em, we create'em!

Visste du ikke at etter nedskjæringene har CIA i mange år basert sin "intelligence gathering" på tabloidaviser verden over? Derav Irak o.a.
:-D

Anonym sa...

*knegg*

Carl Christian sa...

Faen, da må jeg kjøpe en annen avis for å få oversikt over kveldens tv-programmer!

Anonym sa...

Hvem skulle utifra avisen tro de hadde 60 ansatte?

Anonym sa...

Hoho. Den satt, Vampus. Ikke vanskelig å forstå hvorfor du i din tid ble kåret til Norges beste blogger.

VamPus sa...

ivare: Det forklarer jo saken.
CC: Er ikke det på nett?
eva: Godt poeng.
anonym: Hvorfor anonym?

Knut Johannessen sa...

Jeg tror nok det er en tyrkkleif. Dagbladet har aldri hatt en faktaavdeling. Det korrekte er nok fakturaavdelingen. Sannsynligvis fordi det ikke er så mange annonsører igjen å fakturere.

Carl Christian sa...

vampus: jeg bruker ikke internettet - det er så mye rart der ute...

Anonym sa...

Faktaavdelingen er et annet ord for arkivet. Antagelig byttet de navn fordi avdelingen består av researchere som ikke bare arkiverer, men i tillegg søker opp og kvalitetssikrer informasjon. (Hva journalistene gjør med denne informasjonen, er en annen sak).

Faktaavdelingen består av tekstarkivet og bildearkivet.

Det betyr mao at kutt i denne avdelingen er en dårlig idé, hvis avisa ønsker å være troverdig og gi riktige opplysninger. (Igjen; om det gjør det er en annen sak)

A sa...

Vel, jeg har mine teorier her...

http://annelandet.wordpress.com/2007/11/11/tid-for-konspirasjoner/