Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, juni 23, 2008

Fra partiprins til partyminister?

Unge Høyres nyvalgte leder blir beskyldt for å hetse Trond Giske når han påpeker det samme som norske medier harselerte med i fjor. Når mediene skriver at "Trond Giske har gjort seg fortjent til tittelen partyminister" så er det seriøs journalistikk, mens når en Unge Høyre-leder påpeker det problematiske i dette så er det hets?

Valgkampen har tydeligvis begynt. For øvrig var kommentaren om Trond Giske en halv setning i en femten minutters tale. Asheims engasjement for en liberal innvandringspolitikk, barnehjemsbarn og mot selvmord er lite interessant for mediene.

Del 1 av talen (med kommentaren om Giske ser du her), her er den interessante delen:



Her er intevjuet med Henrik i iNorden, en mer politisk variant hos Minerva - og jeg minner om konkurransen om VamPus' kallenavn.

6 kommentarer:

Stian Oen sa...

Hvis den nye UH-lederen er bare halvparten så dyktig som det du ser ut til å mene at han er var han selvsagt fullt ut på det rene med hva som kom til å få mediaoppmerksomhet av talen hans, selv om han bare brukte en halv setning på å si det.

Ikke desto mindre; at det hadde vært hyggelig med media som syntes barnehjemsbarn og selvmord var viktigere saker en rumpa til Mira Craig er vi helt enige om.

Anonym sa...

Tenkte jeg skulle søke på Sesam i morges for å se hva det stod om landsmøtet i helgen. Ble temmelig overrasket da jeg så at "hets" og "mobbing" var i overskriftene sammen med Henrik Asheim.

At tabloide medier lager slikt oppstyr er ille nok. Men at Giske ikke skjønner at det ligger seriøse meninger bak disse karakteristikkene, som er fremlagt på en underholdende måte, er bare sørgelig. Det samme gjelder AUF-leder Martin Henriksen.

Erik Ribsskog sa...

Det var artig å se, at det begynner å dukke opp noen ledere i Høyre, som det er litt mer liv i, enn Børge Brende og hva de heter igjen.

Og det med frihet for enkeltmennesker, og mindre jantelov og reguleringer, hadde nok Norge hatt godt av, vil jeg tro.

De sosialistene har ikke akkurat stått på latsiden de siste årene, med reguleringene sine, så dette hadde nok vært en god ide.

Ellers, du skriver, at Giske fikk positiv omtale i media, for å være Partyminister, i fjor sommer.

Mens nå, rakker media ned på UH-lederen, fordi han kaller giske Partyminister osv.

Dette kan nok skyldes nettverket til Giske, vil jeg tippe.

Giske blir omtalt som en edderkopp, i kretsene rundt AUF osv.

Så han har nok mange venner osv. i media, vil jeg tippe.

Og jeg har også lest at han har håndtlangere, som sjekker opp damer for han.

Og det har jo vært i pressen, at han har folk som ringer å tigger om gratisbilletter for seg.

Så spørsmålet jeg stiller, er om Giske er en slags mafia-leder.

Stoltenberg, kan virke som å være litt redd for Giske, jeg tenker på klemme-episoden på Giskes 40-årsdag, hvis det er noen som husker den.

Jeg skal finne noen linker til det jeg skriver om her.

Her er link til et sted hvor Giske blir omtalt som 'edderkopp':

'Trond Giske beskrives av partifeller som en av fremtidens virkelig store edderkopper med bekjentskap og kameratskap i alle landets maktorgan, fra NHO, via store deler av pressen til LO.'.

http://www.baksiden.net/AUF.htm

Og her er fra noe research om Giske, som jeg har skrevet om på bloggen min:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2007/12/tittel-p-tema-trond-giske-en-edderkopp.html

http://johncons-mirror.blogspot.com/2007/12/linj-tr-enkel-grenet-tr-cons.html

Anonym sa...

Det er litt uklart for meg hvordan Giske har fått så mange venner.

Anonym sa...

johncons: din overdrevne bruk av kommaer ødela virkelig innlegget ditt. Så mange små, misbrukte kommaer slengt rundt på feil steder...jeg gremmes...

Anonym sa...

For de som fortsatt lurer på Giske og hans "venner" anbefales "Kongepudler", av en (fortsatt) anonym forfatter.