Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, juni 04, 2008

Tidvis med substans

Ifølge kommentar.no er VamPus en av de ti beste politiske bloggene i Norge "tidvis også med substans".

Når en blogg med bare tidvis substans kommer med på lista står det dårlig til blant de politiske bloggerne. Come an, folkens, vis at dere kan bedre!

Men jeg savner blant annet Vox Populi, som alltid er substansiell, Stian Oen i SV som jeg stort sett alltid er uenig med. Bobblere er blant annet Boye Bjerkholt i Unge Venstre, Gullstandard og Secular Blasphemy - som har det til felles at de oppdaterer for sjeldent til å lenkes opp. Enig med kommentar.no om at Ap har skuffende få interessante bloggere (og takker daglig høyere makter for at ikke flere høyrefolk blogger), med Fredrik Mellem som hederlig unntak.

TV2's Kjetil Løset har en bra lenkeliste til norske politiske bloggere.

5 kommentarer:

Knut Johannessen sa...

Jeg savnet også Vox på listen :-)

Anonym sa...

Jeg også. Og så kan man jo mene hva man vil om Hans Rustad og Document.no, men en liste over politiske blogger der den er utelatt har vel ikke så mye kredibilitet i grunnen.

Unge Lien og No Surface All Feeling er vel fra AP og har egentlig en veldig fin politisk blogg. Postene er riktignok så lange at det ikke er alltid jeg gidder å lese, men det er vel mest mitt problem. Substans har han i det minste.

Anonym sa...

Helt enig. En ranking for politiske blogger uten Vox Populi er i beste fall uetterrettelig, men jeg skjønner godt at Document er utelatt. Kommentar.no kjenner nok godt til bloggen, men siden den jevnt over formidler pent innpakket -- men ikke synderlig godt fordekt -- fremmedfrykt, har den lite i renhårede selskap å bestille.

Her har Kommentar.no utvist god dømmekraft, men utelatelsen av Vox: Utilgivelig.

Etter min mening, vel å merke.

Simon T sa...

Gullstandard er meget smigret over vertinnens omtale, og innrømmer glatt at den oppdateres så sjelden at den ikke kan regnes med.

Anonym sa...

Heh… Jeg liker innledningen i forrige kommentar:

Simon said.