Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, juni 09, 2010

Skjønnhetsevolusjonen

Denne videoen er et ledd i Doves kampanje for "real beauty", fortsatt en salgskampanje - men selger på andre verdier enn det vi er vant til å se. Etter å ha sett den er du kanskje enig i utsagnet om at "No wonder our perception of beauty is distorted". Etter å ha sett stylistenes magiske evner på settet til Studio 5 på nært hold, kan jeg ikke annet enn å si meg enig. Så har jeg da heller aldri gitt meg ut for å være en naturlig skjønnhet..

2 kommentarer:

Anonym sa...

hmmmm
det er vel helst et slags malapropos, men jeg zappet innom et program med en nokså flegmatisk engelsk reporter her om dagen. Han vandret rundt i Hollywood's nose-eye-lip-chest-breast-arm-belly-butt-thigh ++ kirugiske kosmetikkunivers.

Jeg var litt sånn halvoppmerksom, helt til vi så en russisk knivkunstner som hadde konsultasjon med en av sine faste kunder. Denne hadde åpenbart dusinvis av .....jobs (no pun intended) bak seg, men skulle nå inn til en eller annen ny karroseribehandling. Da jeg så ham (det var visst han) fikk jeg en underlig dej vu.

I disse kretsene har det tydeligvis utviklet seg en helt egen form for estetikk. En smule androgyn (uten at det plager meg), men likevel med noe uvirkelig-likevel gjenkjennelig over seg.
Her:
http://www.mrtoledano.com/A-new-kind-of-beauty/01-A-new-kind-of-beauty

bare blad i vei, og pris dere lykkelig over at dere ikke er fanget av forestillinger hvor dette anses naturlig :-)

Cassanders
In Cod we trust

Anonym sa...

Med forbehold om at de på mange vis likner hverandre, tror jeg det var "Steve" vi så intervjuet i reportasjen jeg nevnte.

Han har bryst"muskel"implantat, overarmsimplantat, et par nose-jobs, ditto eye-jobs, leppeimplantat +++++.

Hvis noen (gudene forby) fortalte ham at trapezoidmuslkene(øvre skuldermusklene) hans avslører at brystmuslkene er kunstige, ville han sannsynligvis fått seg noen implantater der også :-)

Hvis han en gang blir kremert vil de etterlatte sannsynligvis sitte igjen med minst en 10 l bøtte silikonolje i stedet for urne.

Cassanders
In Cod we trust