Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, oktober 10, 2005

GT Lucky

Det var jo bare et tidsspørsmål før alkoholindustrien kom opp med en mulig løsning på røykeforbudet - nemlig øl med nikotin. Den fryktede kombinasjonen av fyllesyke og røykesug kan med andre ord nå nye høyder. For ikke å snakke om å lure uskyldige ikke-røykere til et evig liv under avhengighetens åk. Ah. Vent litt. En ondskapsfull plan er i ferd med å forme seg i VamPus' hode. Vi smugler nikotin i bringebærsaften til Høybråthen - MOAHAHA!

Andre muligheter åpner seg på drinkfronten: Cosmopolitan - med et hint av Marlboro, Daquiri med en dæsj menthol. Eller nye navn på drinker - GT Lucky (GT med Lucky Strike - get it ha ha ha).. Hmm. Drinker. Røyk. Tørst. Mandag. Blakk. *urk*

8 kommentarer:

Anonym sa...

Noe sier meg at det ikke blir billig...

Anonym sa...

Hadde du bare visst hvor befriende det røykeforbudet er for oss som ikke tåler røyk...

Anonym sa...

For en lødrikkende røyker som meg selv så er jeg meget spent på dette produktet.

Til deg som ikke tåler røyk: Hvorfor i all verden ser jeg ikke dere ute på byen nå som det ikke er lov å røyke inne da? Det finnes jo nesten ikke en eneste en av dere ute på byens brune puber ihvertfall...

Anonym sa...

det skulle selvsagt stå "øldrikkende"

HRMF

VamPus sa...

VamPus savner også hordene av astmatikere og allergikere som "ikke gikk på byen fordi de ble plaget av røyk". På en annen side har VamPus fått mer "frisk" luft (dvs frosset ræva av seg utenfor div utesteder) det siste året enn resten av mitt liv tilsammen. Ikke bare skal vi slutte å røyke, men fryse på oss all verdens sykdommer også.. Ja ja. Det er vel godt for noe..

Anonym sa...

Jeg savner avisoppslagene om konkursraset innenfor restaurantbransjen. Ja, for det meste av uteliv kom jo til å bli lagt ned, var det ikke det motstanderne av røykeloven hevdet, da? En hær av arbeidsløse servitører i gatene ... Men, så gikk det vel ikke slik allikevel, da.
Hva med å ha nikotin i kaffen? Det blir jo bare en ting til man må presisere når man bestiller .. "En decaf, hi-nic cappuchino ..to go."

Anonym sa...

Nedleggelser? Ja, de fleste av favorittsteder har vinket farvel og tatt kvelden. Det neste er vel at jeg blir sett på akk så alt for hippe Garage Oslo...

Anonym sa...

Og hva var det vi hørte på nyhetene i går? Servitørene og de andre ansatte på utesteder har fått bedre helse siden røykeforbudet kom... Å, huff så leit...

Dessuten går vel ikke vi astmatikere og allergikere og dingler med Ventolinen hengende rundt halsen for å vise at vi er en av "dem". Vi er der, skal jeg si, du bare ser ikke allergien eller astmaen utenpå...