Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, oktober 05, 2005

Tirsdag, tross alt..

VamPus fikk endelig samlet seg nok til å redusere risiko-nivået i leiligheten sin fra "toxic" til "akseptabelt" i går. To nachspiel etter hverandre i helgen gjorde omtrent det samme for Chateau VamPus som plastisk kirurgi har gjort for Michael Jackson. Med fare for å pådra meg Drusillas vrede, så har VamPus kommet til den konklusjonen at hun trenger en god gammeldags kone. En som har nattmaten klar når VamPus kommer ravende hjem midt på natten, verter opp nachspielgjester og setter frem det store askebegeret, setter Cola Light og Paracet på nattbordet og vasker huset innen VamPus våkner fra dvalen. I tillegg må hun vaske klær og skifte på sengen - og ikke minst stryke *urk* . VamPus' evner som husmor er forsvinnende små, og her forleden fortalte hun en kollega om den gang hun skulle sy i en knapp (det sier seg selv at det må gå galt), og sydde hele plagget til buksen hun hadde på seg.
-Hadde jeg levd på 50-tallet hadde jeg aldri blitt gift, sier VamPus og skratter.
- Er du gift nå da, sier kollegaen.

Grmf. Som om det var poenget. Men egentlig trenger VamPus en som også kan dra hjem penga slik at VamPus bare kan ligge på divanen og drikke druer hele dagen. Aha! VamPus trenger en moderne kone. Som jobber hele dagen og kommer hjem til en slask på sofaen og må gjøre alt husarbeidet i tillegg.

Hm. Her tror jeg jammen vi identifiserte en dobbel grunn til at VamPus er singel, ja... Jo. Og etter å ha desinfisert leiligheten i går, så gikk VamPus for å drikke øl på Løkka. Jeg mener - det var jo tirsdag, tross alt...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Snuffs du gjør meg rørt vampus. Jeg levde som deg i flere år jeg. Hvorfor ikke drikke på en tirsdag?? Folk forstår ikke sånne som oss. Men utrolig nok fikk jeg meg dame til slutt så tro meg, det er kvinne der ute som gjerne drikker på tirdager. Stå på.

Herodotus sa...

Du burde møblere med bøker så kan du skylde på det litterære innholdet. Jeg vet ikke om koner men Betty Davis sa hun var ugift fordi hun hadde 3 dyr som tilsammen utgjorde en mann: en papegøye som bannet og svertet, en hund som griste til huset og en katt som hjem utpå morgenkvisten..

Anonym sa...

Outsourcing er svaret! Alt som ikke er kjerneområdet i sitt liv skal og bør outsources.

Stryking, vasking og alt som er kjedelig egentlig bør derfor outscources til villige tilbydere.

Ghost of Goldwater sa...

Så det er ikke bare førerprøven du stryker til?

Præhæhæhæhæhæhæhæææææææ!!!

Anonym sa...

Fleste liker ikke jenter som drikker flere dager i rad...
ikke rart du er singel...
eller, kanskje det som er meningen?

Anonym sa...

Trond: "Hvorfor ikke drikke på en tirsdag??"

Onsdag.

Og hvorfor ikke drikke på en onsdag?

Nå. Akkurat nå.

VamPus sa...

Ifølge nyere forskning bør man drikker mer på hverdagene for å unngå helgefylla. VamPus er i en mellomperiode med begge deler tror jeg..

Shabbychic-sofa? Urk! Potteplanter også da? Feng shui? Aargh! Neitakk - vil heller ha mine masai-spyd enn det ja. Takk for påminnelsen, Drusilla!!

Herodotus; Pusedyr dekker fint inn det å ha mann; han flyr ute hele natten og forteller ikke hvor han har vært, VamPus må mate han og rydde etter han - OG våkne opp til en hårete rygg om morran!

LIKER man ikke kvinner som drikker flere dager på rad? Makan! Hva driver de andre med? Tørker støv og ser på reality?

Anonym sa...

Hva med uføretrygd og hjemmehjelp? Jeg har fått inntrykk av at det skal være så stas. Ikke gjøre en dritt og cache inn store penger! Det beste vårt land kan tilby.

Anonym sa...

Ifølge nyere forskning bør man drikker mer på hverdagene for å unngå helgefylla.

Men har det noen gang blitt forsket på hvorvidt man bør drikke mer i helgene for å unngå hverdagsfylla?

Hva med en kombinasjon - det er kanskje slik at man kan unngå hverdagsfylla ved å drikke i helgene samtidig som man kan unngå helgefylla ved å drikke på hverdagene. For da unngår man vel fylla både i helgene og i hverdagen... gjør man ikke?

Anonym sa...

Jeg vil ha en sånn Petter Smart-robot som ornder alt. Har en følelse av at sånne koner kan bli litt slitsomme i lengden. Jeg har gjort den tabben å få meg en samboer som er like rotete som meg, så nå er vi to som roter og ingen som rydder...