Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, januar 04, 2010

Fri 2010

I romjulen ble VamPus utfordret til å finne sitt slagord for 2010, som måtte være kort, kontant og på rim. Man skulle jo tro at for en liberalist så ville slagordet komme av seg selv, men nei. Med mål om i større grad sette premissene i eget liv, gå ut og målføre debatt og ikke bli bundet av hensyn til hva andre måtte mene, så kom forslaget "Stri 2010". Stakkars Mannen, tenkte jeg da, som om ikke akkurat det bekymrer han nok fra før. Men det må jo bli "Fri 2010".

Fri til å tenke, skrive og mene mer. Sette premisser for debatt og stå steilt igjennom. Fra blogg til debattinnlegg, utspill og kommentarer til bokprosjekter med og uten politisk innhold.

Fri til å være stri, rett og slett. Og så trene, gå ned ti kilo, være på jobb før ni hver dag og også være med blid. Fri, blid og stri. Det må da kunne kombineres?

Godt nytt år!

5 kommentarer:

ThorEgil sa...

Hva med "Strammere økonomi 2010"?

Anonym sa...

Trodde først du mente "å fri" som i et frieri (rimer forøvrig også med 2010, så bare bruk det). Snakk
om å legge press på seg;)

VamPus sa...

ThorEgil: *kremt* det tror jeg regulerer seg av seg selv, for min del.

Nicolai Alexander: ... kan jo være en hyggelig dobbeltbetydning... kanskje?

Lisa Arntzen sa...

Fri 2010 - mm. me like.

Runar sa...

Veldig bra. Skulle ønske resten av menneskeheten kunne istemme i det samme slagordet også.

La oss håpe 2010 blir et år hvor friheten øker, både i Norge og resten av verden. Det er lov å håpe.

Godt nytt år, både til deg og til andre.