Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, mai 30, 2008

Fritzl i 3D

VG publiserte i dag en 3D-animasjon av kjelleren til Fritzl.

Tusener av år med evolusjon og dette er resultatet.

Sukk.

... og jeg deler for øvrig hablogs skepsis her.

6 kommentarer:

Arnfinn Pettersen sa...

"... og jeg deler for øvrig hablogs skepsis her."

Hvorfor det?

Anonym sa...

Just ansver him.

VamPus sa...

Sjekk bildet en gang til. Samt at dette "funnet" skal brukes av miljøorganisasjoner for å fremme deres særinteresser.

Mja. Skeptisk.

Arnfinn Pettersen sa...

Nå har jeg sjekket dette bildet en gang til. Dessuten har jeg allerede (fordi denslags interesserer meg) sett nærmere på pressedekningen av saken.

Og jeg klarer fortsatt ikke å se (hverken i det konkrete bildet eller i saken forøvrig) noen særskilte grunner til å være skeptisk, hvis vi her forstår betegnelsen som tvilende.

Ja, de ser litt ut som parodien på villmenn i gamle Hollywood-filmer, men de var jo da også gjerne basert på antropologiske studier av stammer i Amazonas (og på Borneo og andre stillehavsøyer).

At du trekker hele saken i tvil uten andre egentlige argumenter enn at det tjener miljøorganisasjoners særinteresser, fremstår som i overkant konspirasjonsteoretisk.

Forøvrig vil jeg legge til at jeg, til tross for at jeg ikke har den helt store sympatien med mye av miljøbevegelsens gjøren og laden, både ser avskogingen av Amazonas som et problem og nærer sympati for de som ikke ønsker å utsette grupper som denne for et brått, sjokkartet møte med omverdenen. Det er som sådan ikke å anse som miljøbevegelsens særinteresser.

Anonym sa...

arnfinn:
Er ikke helt 100% sikker, men jeg synes da jeg ser både en person i vestlige klær OG en trillebår på bildet (?)

Arnfinn Pettersen sa...

Ivare: Da ser du bedre enn meg. Halvstore versjoner av bildene hos Aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2454149.ece