Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, mai 06, 2008

Diskoavgift og dansebanddøden

Da Sverige seriøst diskuterte å innføre diskoavgift for å beskytte dansebandene. Hysterisk.



Overfør denne debatten til norsk distriktspolitikk, landbrukspolitikk, industriarbeidsplasser - ja, nær sagt det meste som sosialdemokratiet vil beskytte.

Sleng gjerne innom Jens Stoltenbergs 1. mai-tale også. Lærte man ingenting av da Per Sandberg inntok talerstolen etter en akevitt eller to?

9 kommentarer:

Anonym sa...

"Overfør denne debatten til norsk distriktspolitikk, landbrukspolitikk, industriarbeidsplasser"..

eller til kontantstøttepolitikken!

Bruke skattepengene våre på folk som heller vil være hjemme enn å jobbe?

Anonym sa...

Og i 1986 vart avgifta innført. Så det vart jo seriøst nok...

s sa...

Hehehehehehe og jeg som trodde jeg hadde rundet internet! Genialt...

Vet du hva jeg tror, dette var Sveriges utgave av Disco Sucks!

Anonym sa...

Hehe.... nice find! Som Vox Populi skrev da han minnet oss på hvordan ting faktisk var i Norge på 70 og 80 tallet... Mange av dagens unge "sosialister" hadde nok blitt ganske sjokkert.

Anonym sa...

*Knegg*!!

Sideline - bare bittelitt i samme gate, vet ikke helt hvor jeg ellers skulle poste dette:

På bakgrunn av noen alvorlige trafikkulykker der ungdom er involvert, vurderer myndighetene muligheten for å nekte all ungdom å kjøre bil om natten og i helgene.
Var det noen som samme dag dette kom opp la merke til notisen om at myndighetene i Indonesia vurderer å nekte kvinner å reise utenlands uten skriftlig samtykke fra familien eller arbeidsgiveren?
Med den begrunnelsen at noen indonesiske kvinner hadde blitt utnyttet som kurerer av narko-bander.

Er det virkelig ingen her på berhet som ser likheten i galskapen?

PS: Dette er ikke ment som harselering over et alvorlig tema, som ulykkene definitivt er, men kun en kommentar til enkelte myndighetspersoners fullstendig manglende gangsyn.
Veien til helvete er brolagt med gode forsetter, sies det...

Anonym sa...

Ivare

Jeg synes egentlig man burde dra dette forslaget enda lenger. Bruk statistikken over ulykker og annen kunnskap for hva den er verdt. Følgende eksempler viser hva man kan oppnå:

- Ungdom under 25 har ikke lov å kjøre i helgene (.. fordi de for ofte kjører for fort)
- Hvite menn i 40-årene har ikke lov å kjøre i byer fredag og lørdag kveld (.. de plukker bare opp horer allikevel)
- Kvinner har ikke lov å kjøre om vinteren (.. kona mi er i hvert fall helt på jordet når det blir glatt, og dette gjelder sikkert for alle kvinner. Ingen kan vel nekte for at dette ville ført til færre ulykker?)
- Politikere har ikke lov til å kjøre i det hele tatt (.. de skal gå foran som gode miljøforbilder og ta buss og bane. Dessuten er politikere spesielt glemsomme og husker aldri hva fartsgrensen er, noe som er veldig farlig)
- Yrkesaktive i det private næringsliv har ikke lov å kjøre i rushtiden (.. de er altfor stresset til anstendig oppførsel i så tett trafikk)
... osv. osv.

Dette er eksempler på hva vi muligens kan ende opp med i vår strålende fremtid! Kan noen så vennligst få satt opp en liste over hvem som har lov til å kjøre hvor og når? Nå med en gang?

Jand

Fredrik Mellem sa...

Nå fikk ikke jeg filmen til å surre, men jeg er sikker på at den er temmelig fornøyelig så jeg skal forsøke igjen.

For å tilfredsstille dine fordommer om sosialdemokratiet, så kjenner jeg veldig sterkt at jeg tenner på ideen om en Vampusavgift :-)

Fredrik Mellem sa...

PS: Hørt om Tonoavgiften? Den norske varianten. Jeg er sannelig ikke sikker på om det er en sosialdemokratisk idé, men god er den - og har ført mye godt med seg.

Anonym sa...

Ang. Stoltenbergs 1. mai-tale: Hans opptreden virker da mer "synlig beruset" enn det Sandbergs gjorde. Så hvorfor fikk "Sandberg-saken" den oppmerksomheten den fikk, mens jeg ikke har hørt om Stoltenbergs opptrinn 1. mai før i dag (og selvsagt gjennom Vampus, ikke gjennom ledende nyhetsmedier, som var tilfelle med Sandberg)?