Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, mai 13, 2008

Jinxed treningsbag

Ok. Dette bare beviser at treningsbagen min, som er inne i ny rekord på å ligge urørt på kontoret, er jinxed.

Jeg skulle trene. Å, jada, jeg skulle trene. Gjett om. Kjempemotivert. Endelig!

Men nok en gang. Som det vanligvis går. Så ble jeg sittende på jobb. Og sittende. Og når er klokka 21.45.

Den bagen der får ligge litt til, føler jeg.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hva med en lite gulrot VamPus? Gi deg selv en belønning i form av et glass vin etter trening, kanskje du blir mere motivert.
Mvh tse tse fluen.

Anonym sa...

Tiltredes,
....vin altså, ikke øl. Først kjase seg god og trøtt, dusje, og mens endorfinene fremdeles suser rundt i systemet, et LITE glass vin. Ække dumt det serru.

Cassanders
In Cod we trust

VamPus sa...

Det finnes ingen ting som heter et "lite" glass vin. Vin kommer i flasker...

Anonym sa...

hmmmm,
vin kommer i magnumflaker, i 2 og 3 liters kartonger, og for den del: i tankvogner også.

Jeg formoder du ikke føler deg tvunget ut tømme den slags emballasjer til siste dråpe?

....compulsive obsessive wine-disorder ? :-)

Cassanders
In Cod we trust

Anonym sa...

Gjør som jeg, VamPus, og tren om morgenen! Jeg mener å erindre at du faktisk har gjort det før i tiden en gang eller to...

Anonym sa...

Just let it go, Vampers.

You're pushing forty and life's practically over anyway ...

Anonym sa...

hehe, ja nå er det bare å legge seg ned for å dø...

Men seriøst, som du sikkert har hørt mange ganger før: du må finne noe som passer for deg. Dersom du syns det er hat å gå på treningssenter så må du gjøre noen annet. Jeg f.eks syns det er dritkjedelig å trene styrke, men syns det er veldig gøy å løpe med musikk på iPoden (veldig viktig med musikk). Samboer syns helt omvendt, han får ingenting ut av å trene med musikk.
Det kommer vel kanskje litt ann på kroppstype hva man liker også, er jo mye tyngre for han å løpe enn for meg, og tilsvarende lettere for ham å løfte vekter (og mindre flaut - jeg må løfte på de små rosa)

VamPus sa...

anonym: ...og derfor kjøpte jeg akkurat uføre-forsikring. Gammel nå. Satt, nå..

Anonym sa...

Kan være greit med uføreforsikring dersom du skal begynne å trene ;)

Anonym sa...

Løfting av ølglass er jo styrketrening god som noen, men løfting av vinglass er nok bedre for buken ... og hjertet.

Ellers er det generelt enklere å "trimme" hvis du kan flette det inn i dagligdagse gjøremål. Hvis du sitter relativt mye inne på et kontor, hva med å vimse litt rundt i korridorene? Vimsing er en grovt undervurdert form for trening, spør du meg.

VamPus sa...

Vimsing. Hm. Betyr det at jeg faktisk må... snakke med kollegaene mine? Eller kan jeg bare gå rundt sånn uten videre?

Anonym sa...

Du kan sikkert gå rundt sånn uten videre også. Kanskje med et glass vin i hånden og? Eller nei, ta en flaske. Så blir det mer mosjon :)

Anonym sa...

Bare vims rundt omkring. Og se mystisk ut. Når du passerer folk kan du si ting som: "there's only a fine line between genius and insanity".

Så får de andre et incentiv til å bevege seg litt også.

Anonym sa...

Hva med å heller gå hjem fra jobb, eller ta en omvei hjem fra jobb hvis det er for kort?
Jeg vil ikke anbefale å svindle arbeidsgiver ved og vimse rundt fremfor å arbeide når du er på jobb. Det er kanskje ikke en like stor terskel for slikt blant de som mener at "ditt er mitt"(de røde).

Anonym sa...

Hva om man faktisk kan bli mer produktiv ved å vimse rundt? Det er ikke alle som jobber med å telle bønner eller annen aktivitet der produktiviteten måles i liter.

Det viktigste er ikke å få mest mulig gjort, men å få gjort de riktige tingene. Hvis du løper i ring, så kommer du ingen vei. Det hjelper ikke å løpe fortere. (Men den treningsmessige effekten øker jo ...)

Anonym sa...

Det å få "vimse rundt" til og bli produksjonseffektivt krever en like fantastisk forklaring som at offentlig velferd er lurt.
Jeg kjøper det ikke.

Shoaib sa...

kjent problemstilling der der med jinxa treningsbager :)