Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, mai 13, 2008

Offentlig og.. moderne?

Mon tro hvor mye det offentlige i Norge bruker av skattebetalernes penger på å komme frem til slagord og logoer som gjør at kommunene og byråkratiet skal fremstå som moderne og attraktivt.

Visste du for eksempel at Salangen kommune "sprenger grenser"?

Den nye logoen til det britiske finansdepartementets "Office of Government Commerce" kostet i hvert fall britiske skattebetalere 150.000 kroner.

Den ble kanskje litt mer sexy enn planlagt...

via Lille Blå.

8 kommentarer:

Anonym sa...

I samme gate: Sjekk kommunevåpenet til Volda, på www.volda.kommune.no. Det ble debatt i kommunestyret da likheten ble påpekt...

Anonym sa...

Uh, og på hvilken måte er dette forskjellig fra at vi som forbrukere betaler for private selskapers PR- og markedsføringskampanjer? Personlig har jeg egentlig ikke et problem med noen av delene, forutsatt at det brukes en hvis fornuft, selvsagt (IT-byen Steinkjær?? right..)

Anonym sa...

Norge går med overskudd - det søles mye mer med skattepengene i drømmelandet ditt

VamPus sa...

erlend: Ser du forskjellen på at noen tar 70% av lønnen min for å bruke etter sitt eget forgodtbefinnende, og at jeg frivillig betaler for en vare jeg selv ønsker?

Anonym sa...

"frivillig"?

Insinuerer du at du har fri vilje, VamPus?
Præ-hæ-hæ-hæ-hæ!

Anonym sa...

Jeg trodde Høyre var FOR at skattebetalernes penger skulle kanaliseres over til privat sektor. Privatisering kaller noen det.

Anonym sa...

mangler bare enhåndslitteratur her..:-)

Anonym sa...

Vrangpus:

Ja, Høyre er desverre for å prioritere pengebruken vår for oss. Det er dog bedre at de kanaliseres over i privat sektor(privatisering), enn at staten beholder dem selv(fellesskapsløsninger).