Mon tro hvor mye det offentlige i Norge bruker av skattebetalernes penger på å komme frem til slagord og logoer som gjør at kommunene og byråkratiet skal fremstå som moderne og attraktivt.
Visste du for eksempel at Salangen kommune "sprenger grenser"?
Den nye logoen til det britiske finansdepartementets "Office of Government Commerce" kostet i hvert fall britiske skattebetalere 150.000 kroner.
Den ble kanskje litt mer sexy enn planlagt...
via Lille Blå.
8 kommentarer:
I samme gate: Sjekk kommunevåpenet til Volda, på www.volda.kommune.no. Det ble debatt i kommunestyret da likheten ble påpekt...
Uh, og på hvilken måte er dette forskjellig fra at vi som forbrukere betaler for private selskapers PR- og markedsføringskampanjer? Personlig har jeg egentlig ikke et problem med noen av delene, forutsatt at det brukes en hvis fornuft, selvsagt (IT-byen Steinkjær?? right..)
Norge går med overskudd - det søles mye mer med skattepengene i drømmelandet ditt
erlend: Ser du forskjellen på at noen tar 70% av lønnen min for å bruke etter sitt eget forgodtbefinnende, og at jeg frivillig betaler for en vare jeg selv ønsker?
"frivillig"?
Insinuerer du at du har fri vilje, VamPus?
Præ-hæ-hæ-hæ-hæ!
Jeg trodde Høyre var FOR at skattebetalernes penger skulle kanaliseres over til privat sektor. Privatisering kaller noen det.
mangler bare enhåndslitteratur her..:-)
Vrangpus:
Ja, Høyre er desverre for å prioritere pengebruken vår for oss. Det er dog bedre at de kanaliseres over i privat sektor(privatisering), enn at staten beholder dem selv(fellesskapsløsninger).
Legg inn en kommentar