Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, desember 08, 2006

Forstyrrende

Skal på bursdagsparty til en bekjent i Das Partei. I en mailutveksling om gave kom denne setningen opp:

Darling har kjøpt noen homseeffekter i Jerusalem som skal brukes.

Okeeey?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, jeg har spurt deg tidligere om dette er en offisiell civita-blogg, og det var det ikke, men hvordan er du da tilknyttet civita? Eller er dette hemmelig? I såfall kan du godt slette denne meldingen.

Anonym sa...

Det er da bare rett og rimelig for et homoliberalt og Israel-vennlig parti å shoppe denslags i Jerusalem...

VamPus sa...

Rambukk: Ja, du sier noe.

accipitridae (rovfuglen?): jeg synes egentlig det er et dustespørsmål i og med at Civita har oversikt over sine ansatte og har egen blogg - men ok. Jeg har deltatt på .. skal vi se - tre eller fire frokostmøter (de er så snabla tidlig om morran), to eller tre ettermiddagsmøter, tre Jeppe-møter, intervjuet Kristin Clemet til Oslo Høyres avis og så kjenner jeg Dag Ekelberg - selv om det er en stund siden jeg så han sist.

Hadde det vært en offisiell Civita-blogg så hadde jeg vel lagt på en Civita-logo? Hadde det vært en hemmelig Civita-blogg så hadde jeg neppe sagt det?

Anonym sa...

"die Partei", eller "in der Partei"...

Pedantisk hilsen... ;-)

Anonym sa...

Dustespørsmål? Det var jo hyggelig å få slengt i trynet sånn helt uten videre.

Jeg vet jo selvfølgelig at du ikke er ansatt i civita, men det er vel ingen hemmelighet at båndene er rimelig tette? Med tanke på hvordan pengene flommer der og på deres sammenfallende interesser så er det jo ikke vanskelig å legge sammen to og to.

Anonym sa...

Personlig så synes jeg det virker som dine bekjente er en slags blanding av "Blackadder" og "allo,allo".
"Helga, you might kiss me now".

Kongen på Haugen sa...

Det er vel ikke uten grunn flere av oss lever etter mottoet "Hva skal man med såpeoperaer når man har sine egne venner".

Forøvrig ble de rosa og Høyreblå fjærboaene kjøpt i Tel Aviv. Beste boabutikk jeg har vært i, altså

VamPus sa...

accipitidae: Synes du at det er "sånn uten videre" når du for det mistenker meg for et eller annet (hva da - nære bånd til Civita, Høyre, næringslivet, Opus Dei, Illuminati)? Ja, jeg har nære bånd til næringslivet. Jeg har en jobb.

John T: Helt enig. Altfor fiksert. Hva med MEG, liksom...

Kongen: De var veldig fine. Men når jeg hører boabutikk så må jeg innrømme at det første jeg tenker er type zoo... men altså ikke i.. var det die Partei, dabide ;-)

Anonym sa...

Jobb?
Hvor?
Høyre?

Anonym sa...

var ikke egenlig "jeppe-møtene" hemmelige? ble det bestemt at de ikke var det (og at de aldri hadde vært det) etter at det lekket ut i media?

litt kult å ha hemmelige møter hvor dere konspirerer mot "vanlige folk" som ikke har morgenmøter sponset av eliten? (ja jeg er misunnelig)

VamPus sa...

Ikke veldig hemmelig så vidt jeg vet. Men Dagbladet syntes vel at det var en nyhet at folk fra høyresiden møttes over en pils på vestkanten.

Frokostmøtene til Civita er vel stort sett åpne for de som vil delta, så de som vil se den skumle høyresida på nært hold kan jo bare møte opp der. Hemmelige medlemslister, konspirasjoner etc har såvidt meg bekjent vært klassisk venstreside- problematikk i Norge.

Anonym sa...

joa, men de gruppene på venstresiden som har hatt hemmelige medlemslister har hatt det siden politiet og sikkerhetspolitiet (selvfølgelig) har støttet eliten last og brast.

deres kvasi-hemmelige møter må holdes i det skjulte fordi det ikke er særlig gunstig hvis det kommer ut at politikken deres er kjøpt og betalt av skipsrederne, bankene og de mer tvilsomme elementene i NHO.

det blir litt annerledes.

men, respekt til deg. kjemp videre for "frihet". power to the rederiforbundet!

VamPus sa...

Gruppene på venstresiden som har hatt hemmelige medlemslister har hatt det siden politiet og sikkerhetspolitiet gjorde jobben sin og HELT RIKTIG overvåket folk som ikke bare åpenlyst hadde kontakt med noen av verdens jævligste diktaturer, men i tillegg gikk inn for væpnet revolusjon for å styrte det norske demokratiet.

Hvis noen skulle vært overvåket noen sinne måtte det jo være dettopp den gjengen der. Eliten du snakker om er i det tilfellet Arbeiderpartiet, med sine daværende tette bånd til overvåkingspolitiet.

Jeg oppfordrer deg innstendig til å gå til VG med alt du vet om de tette båndene mellom NHO, Høyre og næringslivet så vi kan få et slikt "hvem kjenner hvem" oppslag. Så vidt jeg vet er næringslivet vel så knyttet til Ap(f.eks. sjef i Norge største bank DnB NOR, Rune Bjerke, Orkla-sjef Jens P. Heyerdahl), gode Ap folk, men ikke la deg forvirre av det.