Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, desember 06, 2006

Krampus

En fjern slektning har sin plass i folkloren og i god familieånd skremmer Krampus små barn nå rundt juletider. I dag, 6. desember, er St. Nicholas-dagen - og Krampus har det med å dukke opp der St. Nicholas (bedre kjent som julenissen) er. Visstnok skulle Krampus drive vekk onde ånder under adventstiden, men moret seg sikkert kostelig over å kunne skremme livskiten ut av gnålete drittunger som maste om julegaver.

Takk til unge, lovende Engh for å ha bidratt til å fylle ut familiealbumet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Din onde tvilling kanskje.. Jeg vet det er deg, du er avslørt.

VamPus sa...

Min onde tvilling er meg..

Anonym sa...

hehe, høres ut som en slektning av Vampus, ja.. Kanskje Vampus skal innføre denne skikken i Norge også?