Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, februar 10, 2009

Stop faking it!

Inspirert av en artikkel på satiresiten The Onion, om en mann som bare blir dårligere og dårligere i senga, oppfordrer Jezebel kvinner om å slutte å fake i senga. For sine medsøstres skyld:

And you know how Graney got to the age of 28 without knowing that he sucks in bed? Because no one told him. Ladies, when you fake an orgasm, you're making a guy's terrible bedroom skills another woman's problem. Every time you pretend to climax while he's lying motionless beneath you, arms at his sides, you've convinced him that such is how its done. Every time you've faked enthusiasm for particularly tooth-enhanced and painful oral just to get the guy to quit it already, rather than telling him that he's doing it wrong, you've set up another woman's clitoris for the same poor treatment. Every time you've told him, "That happens to everyone" when he's ejaculated so quickly you barely realized he'd managed penetration, he's gonna believe that and think that it's okay.

via Drusillas twitter

13 kommentarer:

Nordingrypa sa...

Støtter deg fullt ut. Men syns jeg hører samtalen:

"Eh, Kjæresten, gratulerer med 20-årsdagen vår. Forresten, du har mye å lære i senga, jeg har ikke hatt orgasme på 18 år."

"??? Du har lurt meg, det blir ikke 21 år."

Anonym sa...

Vulgært og dumt.

Harald sa...

Selv mistenker jeg kona for å fake at hun faker...

Anonym sa...

@Anonym(18:50)
Jeg fikk ikke riktig med meg hvem eller hva du mente var vulgært og dumt....?

Var det den opprinnelig artikkelen, Drusilla og/eller Vampus' gjengivelse, eller noen av kommentarene her? Eller var det kanskje at emnet ble problematisert i det hele tatt?

Det er eventyrlig krøkkete at menn oppfatter en egentlig fornuftig kunnskapsdeling om sex som problematisk, truende og som "kravmentalitet".

Det er da den mest soleklare WIN-WIN situasjonen som tenkes kan.
Hun får det bedre, får mer lyst, han får det bedre, og atpåtil bør det styrke selvfølelsen -på sikt.

Cassanders
In Cod we trøst

Umulige Emilie sa...

"Vulgært og dumt?"

Nå kødder du vel med oss?! Og i tillegg er du annonym. Jeg ler meg i hjæl. Mann er du sikkert også... som har fått høre i 20 år "You're doing it right!"

Å si "klitoris" er ikke vulgært!

TorAa sa...

Helt enig, det tar ikke lang tid før avsløringen kommer så klart frem at det blir et skikkelig skisma.

btw. Jeg har for første gang åpnet en blog skrevet på norsk. Ganske heftig, men et helt annet tema enn denne posten.
http://zfraoven.blogspot.com/

Anonym sa...

Vet dere ikke hvorfor damer faker????

Det er fordi de tror at vi menna bryr oss.


Præh-hæ-hæ-hæ (og knegg)

s sa...

La meg se, kvinnfolk skal altså lære opp mennene sine så de blir mer attraktive for senere kvinnfolk? Hvorfor ikke bare finne seg en ny med en gang?

Sorry, no sale.

ak sa...

Hahahahahaaaaaaaa! Jeg kjenner ikke til problemet (tror jeg), men uansett; Lily Allen har jo en sang om akkurat dette på det nye albumet sitt som heter "Not Fair" (sangen altså). Sjekk ut teksten her: http://www.lilyallenmusic.com/lily/lyrics/1752044/
Og skrev ikke også vår egen Jon Fosse om dette tema i teaterstykket "Nokon kjem til å komme"?

Anonym sa...

@spenn
Dette kan da ikke være så vanskelig.
Vi menn behøver kun bli litt mer flinke til å oppmuntre kjæresten til å vise eller forklare hva som funker.
Ikke farlig i det hele tatt, -og mer moro for begge.
Dette vil selvfølgelig senke den totale turnover av partnere. Det er jo for langst påvist at menn har størst problemer med å takle det.

Cassanders
Drambuie -an old and famous liqeur :-)

s sa...

Hehe joda, bare kverulerer litt jeg. :)

Denne søstersolidariteten som påberopes...vel, la meg bare si det slik at jeg MYE heller ville fått juling av en kompis enn å være part i en vennindekrangel.

Unknown sa...

hohoho... veldig godt poeng. mange gode grunner til å ikke fake, denne var imidlertid ny. Og helt på sin plass.

Anonym sa...

Vurderer et tilsvarende opprop for oss gutta som faker det når dama ligger under oss med arma ned langs siden og bare venter på egen tilfredstillelse og tenker *gutter kommer jo uansett...* ;)

Lazy