Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, juni 09, 2009

aha vs Depeche

"På sitt niende album tar a-ha opp kampen med Depeche Modes retrospektive tilbakedykk til synthpopens glansdager."

Depeche ruler fortsatt, men første låta på den nye plata til a-ha gjør den verdt kjøpet. Men de er ikke, og har aldri vært, synthband.

Les anmeldelsen her!

4 kommentarer:

Munich Machine sa...

Depeche Mode er det ja, men ikke AHA.

For deg og meg som er synthere, er det ikke så mye nytt å høre på. Men hvis du liker noe av Rammstein, Nightwish og Within Temptation, så prøv :

Eisbrecher, Gothminister og Deathstars.

Sterke, orkestrale og tunge synth lydbilder her.

Gammelt og godt :

Giorgio Moroder, Munich Machine, Tangerine dream, Brian Eno, Italienske Space

Lykke til :)

IvarE sa...

MM:
Now we are talking real music! ;-)

Rammstein, Nightwish, Within Temptation, Tangerine Dream, Eno, King Crimson, Asia osv.

Thumbs up!

Anonym sa...

Et skranglete innlegg om hva du synes om den nye CD'en til A-ha? Hæ?! Trodde plutselig jeg hadde forvillet meg inn på en skranglete fjortis-blogg (les: førtis-blogg). Nokså trivielt er det åkkesom.

Det er din blogg, kjære VamPus, og selvsagt din suverene rett til å bestemme innholdet. Men tror neppe det er slike hjernedøde og Twitter-aktige "akkurat-nå-jeg-spiser-en gulerot-og-må-vel-snart-støvsuge-huset"-saker som gjør at presumtivt voksne og oppegående lesere bruker tid på å klikke seg inn med jevne mellomrom...

God bedring ;o)

Anonym sa...

anonym ovenfor:

De fleste oppegående, voksne mennesker er heldigvis ikke så snevre at de bare følger med på hva som skjer innen politikken, men også hva som skjer på andre områder. Kanskje nettopp derfor dette er en av de mest leste/populære bloggene.

Hilsen en av de hjernedøde med et utvidet interesseområde.

PS. Snart kommer Donald Duck for voksne. Noen ganger trenger hjernen hvile -uansett hvilket nivå eieren befinner seg på