Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

søndag, mai 08, 2005

I hymens lenker

Uttrykket å smi i hymens lenker er et gammelt uttrykk som alle kjenner, men kanskje ikke helt forstår. Ordet ”hyme” er utledet fra gresk og romersk mytologi, hvor Hymenaios var guden for bryllup og ekteskap. Derfor er hymens lenker symbolet på samholdet mellom brud og brudgom. Så - kom ikke her og si at VamPus Verden ikke har nyttig innhold!

Og hva skyldes så dette? Jo, etter å ha levd i synd i mange år maktet ikke lenger Otters og E presset fra den moralske majoritet og snek seg avgårde til Paris for å gifte seg, hvilket ble informert om i en tekstmelding hjem.

Mulig jeg er konservativ (hm, vel - egentlig ikke), men hva skal man med fiender når man har venner som det osv... Mitt forslag til velkomstoverraskelse var derfor å skumlegge leiligheten deres. Otters ymtet selv frempå at "noe med klovner kunne vært fint" (?! - syke mann), men den eneste klovnen jeg kom på var den barnespisende klovnen i filmen IT, basert på Stephen King. Siden jeg vet E leser bloggen en gang i blant: jeg plasserer han umerkelig blant de andre lekene. Du vil kjenne han igjen på de skarpe tennene når han ler sin ondskapsfulle latter. Øh..vent litt. Du vil også kjenne han igjen på hans ondskapsfulle latter.

Egentlig er alle over seg av begeistring, rørt til tårer og generelt glad på deres vegne osv, men hvis de tror at de klarer å snyte oss for utdrikningslag og bryllupsfest så tar de sørgelig feil. Slemme forslag mottas med takk!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Best regards from NY! » »

Anonym sa...

Nei, dette var en dritkjipt forklaring!! Det MÅ jo være jomfruhinna, dvs hymen, det er snakk om!

neida så...