Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, mai 11, 2006

Ayn og Angelina

Og apropos Ayn Rand (post nedenfor); Angelina Jolie, som er på Forbes liste over verdens mest sympatiske stjerner, er fan av Ayn Rand. Hun ønsker å spille Dagny Taggart i filmatiseringen av Rands hovedverk "Atlas Shrugged". Brad Pitt er visstnok også interessert.

VamPus ble i hvertfall overrasket.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hei VamPus. Kan ikke du se filmen "Velkommen Mr.Chance" Så kan vi diskutere Ayn Rand etterpå. Please! Ble refusert av Gyldendal da jeg kritiserte Ayn Rand for å mangle Gud i sin filosofi. Dessuten mener jeg Ayn Rand bokstavlig talt har voldtatt Amerika jfr:"Fountainhead"

PS: Angelina passer ikke til den rollen!

Anonym sa...

1. Being There er en artig film. Jeg ser frem til å høre om koplingen til Rand.

2.Ateister har som regel ikke Gud med i sin filosofi, på samme måte som man ikke har med tannfeen, midgaardsormen eller monader.

Ghost of Goldwater sa...

Tja. Både Jolie og Rand (og for såvidt Taggart) bedrev jo hor (etter den Bibelske definisjon). Taggart leker dessuten litt Lara Croft, etter det ytterst lille jeg husker av boken. Så noen paralleller er det vel...

Anonym sa...

1. Foretningsmannen heter Rand. OK, ingen tilfeldighet. På gravstøtten er det bilde av et øye over navnet Rand. Det er det såkalte "All seeing eye."

2. Dere vil slett ikke dø, men deres øyne vil bli åpnet og dere vil bli lik som Gud (1. Mosebok)

Kjetil, som har spist av kunnskapes tre og derfor ser "alt"

Anonym sa...

kjetil:

1. Ayn Rand og objektivister forøvrig er ateister. Det ligger i essensen av en fornuftsbasert filosofi.
2. Ayn Rand har forklart kilden til sitt valg av etternavn: Den første skrivemaskinen sin!
3. Jeg ser slett ingen voldtekt av Amerika (hva du nå enn mener med det!) i The Fountainhead eller noen andre av Ayn Rands bøker og skrifter.

Elvis Bling Laden sa...

/me har aldri lest Ayn Rand. Jeg trur kanskje jeg venter til filmen kommer...

Anonym sa...

Hehe Brad Pitt også interessert? Bombe!!

Anonym sa...

Ja, det er vel enten Ayn Rand eller scientologer de må være. Lite rom for balanserte ideer i de miljøene der, ser det ut til.

Anonym sa...

hmm?