Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, mai 31, 2006

S-J-O-K-O-L-A-D-E

MÅ HA SJOKOLADE. S-J-O-K-O-L-A-D-E.

Nei. Må slanke seg (sjokolade) og begynne å trene (sjokolade). Bikinisesongen (sjokolade) er her, og den røde kjolen som ble kjøpt for fire timer siden (sjokolade) så ut som om den var sprayet på. Ikke pent (sjokolade). Så.

Spise sunt (sjokolade), drikke vann (sjokolade) og gå lange turer (Kvikk Lunsj).

*dunk* hodet i tastaturet..sjokolade...nå..

Ok. En is da. Og kaffe...

Oppdatert:
...og en pytteliten sjokolade..

21 kommentarer:

Elisabeth sa...

Masse sjokkis!!


Ps. Jeg tok tilbake det gamle designet;)

Anonym sa...

Godt a se at det er flere enn meg som har ryggrad som en snegl :o)

Anonym sa...

V A A A m pus... Har du ikke hørt om KROMTABELETTER
-legg turen om en helsekostbutikken og kjøp KROM tabeletter. Skal fjærne søtsuget. Anbefales

Anonym sa...

... og spis Ingers rugbrød. Sunt og mettende

Anonym sa...

Byr Vampus på sjokolade.

Anonym sa...

Akk ja, dårlig samvittighet er hedonismens antikrist. Ikke la deg lokke av dens tomme fristelser som kromtabletter, rugbrød eller treningssentre!

Anonym sa...

Ut og finne sjokolade nå og bli tjukk homo av den gamle klisjetypen og kanskje kjøpe skinnbukser for å holde det hele på plass.

Mmm... Sjokolade.

Anonym sa...

"Sjokolademousse for Heidi"
En av mine besøkende har denne som headline på sin blogg...mulig det er av interesse?

Link:
http://blogg.sol.no/candy_s

Lykke til!

VamPus sa...

IC: Synes det var litt finere ja :-)
Anonym: kromtabletter og Ingers rugbrød. *urk* hvor gøy er DET da..
John: høres ut som jeg må investere i et par skinnbukser..
writer'n: du onde mann... ond ond ond.. Jeg har bokmerket siden :-D

Anonym sa...

Kromtabeletter kan være godt mot sjokoladesug. En annen mulighet er å lage ørkenbrød.

Her følger oppskriften:

3 dl hvetemel
I dl "grovt" mel (f. eks Rug Sammalt Grov)
1 ts salt.
Litt vann

Dette blander du sammen oppi et litermål v.h.a en gaffel, slik at det blir en vanlig deig som du kan dele i to (uten at alt smuldrer fra hverandre), når du tar deigen ut på bakebordet. Så kjelver du ut hver av de to delene til hver sin "pannekake". Husk og bruk nok hvetemel når du kjevler ut deigen. Den klistrer seg lett til underlaget og til kjevelen. Når du er ferdig med å kjevle ut deigen, steker du hver av "pannekakene" oppi en stekepanne. Ha først litt smør oppi. "Pannekakene" må for øvrig stekes på begge sider.

I tilfellet noen lurer på det, så lærte jeg å lage det i Israel for noen år siden.

Anonym sa...

Anonymus (og kanskje Vampus?). Klart dette kan løses alternativt.
Men det er ingen grunn til å bare bruke kromtabletter direkte. Det blir selvfølgelig mye mer effektivt om du/dere anvender krom homeopatisk.
Det kan jo være vanskelig å regne fortynninger og slikt, så her følger en kort rettleding.

Kjøp en flaske Congac et ml-mål og løs 1 kromtablett i 10 ml Congac. (Resten av flasken kan du sikkert finne på noe u-homopatisk med. Da har du fått en krom grunntinktur.
Ta de 10 ml med tinktur og fyll opp til 100 ml med reint vann. Denne skal sucusseres, dvs ristes meget kraftig. (Hvis ordet sucussering får deg til å tenke på sukker eller sjokolade, drikk 4 cl rein Congac før du fortsetter) Fortsett med sukussering 3 x 5 min. Nå har du laget en D2 blanding (10 x fortynnet, men "potensert" :-)

Nå bør du sikte litt høyt, altså lage deg en skikkelig potent blanding (homopater tror virkelig at jo mer de tynner , desto effektivere blir blandingen), skal vi si ca D30?.
Hvis du f.eks fortsetter potenseringen med 100 ml og tynner til 1l, vil du for å nå D30 potensen vært i gjennom 15x 3x 5 min kraftig risting av et drøye 1 kg legeme.
I denne prosessen svir du vel fort av noen tusen Kcal, og bør være langt på vei hjulpen.

Et annet litt mer esoterisk alternativ er selvfølgelig å kun innta homeopatisk sjokolade. Det er pussig nok ikke så lett å få tak i

Anonym sa...

Dette innlegget lurte meg til å gå ut og kjøpe Kvikk Lunch. Ondt.

k sa...

Ifølge Fedon - han litt smålubne greker'n - har sjokolade med over 70% kakao så lav glykemisk indeks at det ikke er noe farlig å spise det. Jeg aner ikke om det stemmer, og sikkert ikke i de mengdene snobbolade jeg gumler i meg, men jeg vil gjerne like å tro det. Så her går det minst en halv plate 70+% hver dag. Mye antioksidanter er det i den også.

Dessuten kan jeg da si at jeg er trendsetter, fordi jeg begynte med mørk sjokolade før det ble mote. Og sjokolade har minst like mange smaksnyanser som vin. Bare ligg unna Freia Premium og Nidar Bocca, som er noe skikkelig skrot.

k sa...

Glemte å skrive:

www.seventypercent.com

Er jeg veldig slem mot VamPus nå?

Anonym sa...

Eg såg ein artikkel i tidsskriftet "Journal of Affective Disorders",
( http://dx.doi.org/10.1016/j.jad.2006.02.007 )
og kom til å tenke på denne kommentar-strengen om sjokolade.

I følge artikkelen blir trist, ikkje glad, av å ete sjokolade. Cassanders undra seg over at det er vanskeleg å få tak i homøopatisk sjokolade. Svaret må opplagt vere at den er underlagt strenge restriksjonar. Dersom ein trur på at effekten blir sterkare dess meir ein fortynnar, må det bety at ein blir suicidal av nokre få dråpar homøopatisk sjokolade.

Anonym sa...

Vet ikke helt hvorfor, men dette innlegget gav meg en god latter. Takk, VamPus!

Anonym sa...

Jeg er 6 måneder gravid og det har totalt fjernet sjokoladebehovet mitt. Faktisk trangen etter alt søtt - surt smågodt er åpenbart ikke affektert av endringen. Kan dette være løsningen?

Anonym sa...

Du må hilse på Paul McKenna, VamPus.. ;-)

VamPus sa...

Merete: gravid ELLER sjokolade. Sjokolade. Definitivt. Sjokolade...
agile: Har ikke han lagt opp?

Agile sa...

Mmm.. Mulig det. Så et program med ham i forgårs hvor han kurerte ei som var avhengig av sjokolade. Han brukte en slags hypnotisk teknikk hvor han la inn "ankere" underveis og diverse. Hun ble fullstendig kurert.

Han gjorde også en imponerende jobb med en blind mann, som fikk biter av synet tilbake..

Anonym sa...

Freia Dark Premium
70% står det på forsiden. På baksiden står det at fyllet utgør 35%. Vil det si at 35% av sjokoladen inneholder 70% kakao? Lureri.