Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, mai 08, 2006

Venner med annet ståsted

I følge P2s Fordomsprøve scorte VamPus følgende;

Din Score: 11 (0=best - 50=dårligst)
Dette er bra! Du er en som ikke ønsker å være fordomsfull, og får det i stor grad til! Du prøver å se situasjoner fra annet ståsted enn ditt eget. Kanskje er du en som har venner som tilhører andre trossamfunn, samfunnslag og ståsted i livet enn deg selv?


Eeeh. Ja. Jeg er jo medlem av Høyre.

18 kommentarer:

Rambukk sa...

At Høyrefolk er forholdsvis fordomsfrie overrasker ikke Rambukk. At Vampus er ett poeng mer fordomsfri enn Rambukk derimot...!

Anonym sa...

Fikk tolv, jeg og :)

Men "bønder er glade i dyra de slakter" - jeg kjenner bønder som gråter og går inn i en liten depresjon hver slaktetid, og jeg kjenner bønder som kun ser forskjell på dyra sine ved hjelp av tallkoder. Smådrift har sine klare fordeler.

Anonym sa...

Eh... Jeg fikk 19 poeng. Noe er gal et sted.

VamPus sa...

Vektern; seriøst? Da er det noe galt med skalaen. DU burde jo ligget nærmere null.. HA HA HA..*kremt*

Herodotus sa...

21 fikk jeg?? Er like fordomsfull som de fleste nordmenn. På den annen side: "optimisme er mangel på informasjon". Likeså fordomsfrihet, hehe.

Anonym sa...

Jeg fikk 9. Min sannferdighet ble samtidig trukket i tvil....

Anonym sa...

Ragnar klarte 26. Rekord så langt ser jeg..

Det var kommentert til slutt at man var fordomsfull dersom man mente at fedme eller fattigdom var selvforskyldt så jeg skjønner ikke helt min gode plassering.

Ragnar D

Anonym sa...

uups 50 vår dårligst. Da skjønner jeg bedre! Jaja jeg får unnskylde meg med at jeg visste jeg svarte feil på noen av spørsmålene...

Ragnar D

Anonym sa...

11 poeng på meg også. Men irriterende spørsmål om hvor man vil feriere hen - jeg vill ikke noen av stedene.

Anonym sa...

Undersøkelsen ser ut til å bekrefte NRKs fordommer, mer enn den måler deltagerenes.

Milton Marx sa...

11 for Milton, som skal bruke dagen til å proppe seg med kalorier og denslags, ettersom at det ikke er hans feil hvis han legger på seg.

VamPus sa...

På en annen side så har de ikke "vet ikke" som alternativ, hvilket betyr at på de standpunktene man ikke egentlig føler at man har et godt nok grunnlag til å uttale seg så vil man jo bare velge ett...

Anonym sa...

Enig med simon: Dette var kun en test av spørreundersøkernes fordommer, ikke av fordomsfrihet generelt. Testen er følgelig uten reell verdi.

Ghost of Goldwater sa...

Jeg fikk 18 poeng. Godt de ikke spurt om interneringsleire for kommunister og båndtvang for bønder.

Anonym sa...

Din Score: 14 (0=best - 50=dårligst)

Jeg trodde jeg skulle score bedre enn dette jeg faktisk.

Anonym sa...

Jeg synes det var en fordomsfull test. Fikk bare 21 poeng. Jeg veit jeg fortjener mange fler

Anonym sa...

Looking for information and found it at this great site... » » »

Anonym sa...

best regards, nice info list of famous baseball players Lounge poker high speed internet access