Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, mai 23, 2006

Hooked on a feeling

Du vil trenge en boks paracet og antakeligvis gå med solbriller de neste tre ukene for å se på dette - for juridisk forfølgelse er det denne karen som er synderen.

29 kommentarer:

Alpeluen sa...

Sa noen "Jonathan Livingston Seagull"?

Anonym sa...

SHIT! Hva ER det her? Er det fake?

Anonym sa...

Å publisere bilder/video/lyd av den mannen bør klassifiseres som forbrytelser imot menneskeheten.

Anonym sa...

Jeg havnet i en liten samtale om musikk med en jeg ikke kjenner noe særlig, og han uanfektet sa "...og David Hasselhoff har jo mye bra." Siden jeg ikke kjenner ham holdt jeg igjen min instinktive reaksjon og lurte på hva i all verden jeg kunne si uten å være frekk og uten å lyve, hvorpå han villig utdypte: "han fra Baywatch vet du".
Jeg: "Ja... Men.. er ikke det litt.. litt.."
Han: "Neii, du tenker sikkert på det første han gav ut. Det var ikke så bra. Men mye av det siste han har laget er bra greier!"

Jeg penset samtalen over på noe annet enn musikk.

Morten sa...

Fy faen... kom i skikkelig partyhumør her jo!

Anonym sa...

Blir jeg upopulær nå dersom jeg sier at jeg synes videoen faktisk var verdt å se to ganger?

I'm hooked on a feeling.

Martin Sol sa...

Den videoen er verdt å se 3 ganger! Hvordan hadde verden vært uten David Hasselhoff, mannen som i følge seg selv egenhendig rev ned berlinmuren:)

Nicolai Alexander sa...

I motsetning til de to foran meg så er ikke jeg drita, så jeg orket ikke å se den ferdig en gang.

Post Scriptum
Pass deg vampus; jeg skal kjøpe meg iPod video og laste ned denne musikkvideoen. Så neste gang jeg ser deg på en Høyre begivenhet skal jeg tape deg til en stol og tvinge deg til å se denne om igjen og om igjen. Annet er ikke til pass for deg, når du lurer en stakkars guttevalp til å trykke på play-knappen på siden din.

Problemet er vel at du allerede har drukket opp litt beskyttelse for denne slags...

Before the Flood sa...

aaahhh...the horror. The horror...

VamPus, your methods have become unsound.....Unsound.

Anonym sa...

Dere på høyresiden har liksom så utrolig god musikksmak dere da? Jaha? Hvis dere hadde visst noe om David bortsett fra det dere ser her, så hadde dere visst at han har laget mye bra også!!

En låt jeg tror mange av dere vill likt er "Looking For Freedom". Det er en sang han skrev for å feire sovjetunionens fall, før det faktisk skjedde. David er en av dem som skjønte at det ville skje.

Hvis dere virkelig bryr dere om "freedom" så kan jeg anbefale at dere tar en lytt på den!

mrsifter sa...

Skjønner ikke helt hva som er problemet her. Bjørn Skifs' Hooked On A Feeling er jo gladsangen over alle gladsanger. Og David Hasselhoff er det jo ikke ille å se på..

Prøv Linkin Park hvis du er ute etter noe som setter ens mentale helse på spill

Anonym sa...

Det verste er at VamPus har låten som ringetone på sin mobil.
-Jeg sverger. Helt sant, assa....!!

Anonym sa...

Heisann Heidi, jeg var på Høyres landsmøte nylig (i forkledning - jada, AKP har folk innside dér og). Stilig kjole, Heidi. Dét var "baywatch" det! :-)

Anonym sa...

Fant denne finne samlinga på: http://en.wikipedia.org/wiki/David_Hasselhoff


* (2005) David Hasselhoff Sings America Gold Edition
* (2004) The Night Before Christmas
* (2004) David Hasselhoff Sings America - Germany #27, Austria #11
* (2000) Magic Collection
* (1997) Hooked on a Feeling - Switzerland #41
* (1995) David Hasselhoff - USA Billboard New Artists #2
* (1995) Looking for … the Best
* (1994) Du - Germany #43, #41 Switzerland
* (1993) You are Everything - Germany #20, Switzerland #27
* (1992) Everybody Sunshine - Germany #21, Switzerland #17
* (1991) David - Germany #12, Switzerland #7
* (1990) Crazy for You - Switzerland #1
* (1989) Looking for Freedom - Germany #1, Switzerland #3
* (1989) Knight Lover - Switzerland #17
* (1987) Lovin' Feelings
* (1985) Night Rocker

Singles released include -

* (2005) Do the Limbo Dance (Remix by DJ Ostkurve) - Germany #2
* (1993) Wir zwei allein (Duet with Gwen) - Germany #9, Switzerland #10
* (1992) Everybody Sunshine - Switzerland #27
* (1991) Do the Limbo Dance - Germany #12, Switzerland #19
* (1990) Crazy for You - Germany #18, Switzerland #21
* (1989) Is Everybody Happy? - Germany #14, #8 Switzerland
* (1989) Our First Night Together - Switzerland #14
* (1989) Looking for Freedom - Germany #1, #1 Switzerland, #22 Netherlands

Grym sa...

URK!!!
Nå var det like før frokosten havnet i tastaturet her...
Slike sjokk er ikke sunt på morgenkvisten :(

Odd sa...

old

Anonym sa...

haha! Vet ikke om jeg skal le eller gråte... Sjekk mannens tindrende blå øyne der han stirrer forførende inn i kamera. *gyse*

Anonym sa...

David the Hoff er bra, men selv foretrekker jeg denne:

http://spis.kotelett.no/America-We-Stand-As-One.mov

Anna sa...

My eyes! My eyes!

Anonym sa...

America we stand as one!

Den videoen gir meg tårer i øynene. Når skal venstresiden skjønne at vi må stå ett med Amerika? America we stand as one!

Anonym sa...

Her er en interessant artikkel for dere "blåbloggere":

http://www.antiwar.com/roberts/?articleid=9029

Antiwar.com er drevet av Amerikanske høyre-libertarianere, som sjokk av alle sjokk... er mot krig. Jeg skjønner ikke hvorfor alle norske høyrefolk har fått det for seg at alt av aggressiv militarisme fra USA ikke bare skal aksepteres, men heies frem.

Les litt om Iran og den kommende krigen på antiwar.com... Jeg håper dere kan få det inn i hodet deres at når mørkeblå Amerikanere kan mene noe sånt, så må dere slutte å instinktivt kalle all kritikk av Amerikansk militarisme for anti-amerikanisme.

Alpeluen sa...

Pliz: Du tenker "sånn apropos David Hasselhoff", liksom?

I hvert fall, her er mer eye-candy:

http://www.youtube.com/watch?v=njLg_g7mZuQ&search=David%20Hasselhoff
http://www.youtube.com/watch?v=0OJCWak3BsA&search=David%20Hasselhoff
http://www.youtube.com/watch?v=NxAd2sHtMf0&search=David%20Hasselhoff

Særlig nummer to er verdt sin vekt i gull. Hasse goes German! :D

Anonym sa...

Dette nettstedet er ikke først og fremst et "hei se på morsomme David Hasselhof mannen" vettu...

Leste du artikkelen? Hvordan passer det inn i verdensbildet til "blåbloggerne" at profilerte Friedrich Hayek og Murray Rothbard fans kan være mot Amerikansk angrepskrig? Eller kritiske til den sittende administrasjonen?

Det er så vilt det...

VamPus sa...

talin; jepp.
2ri: Løp! Løp så fort du kan!
Morten: eeeh...ok.
Marvin: Ikke bra. Men så har vel du bodd i Tyskland? Spesialeffektene var visstnok populære der nede..
Giordano bruno: .. ha ha ha..sikkert.
Erlend - Liberal: Den lista er oppriktig skremmende...

VamPus sa...

Pliz: hadde ikke Bush/USA-hatet vært så unisont i Norge så skal du ikke se bort i fra at profilerte Hayek og Rothbard-fans ville kritisert Bush' politiske retning steinhardt. For mange av oss er "big spend republicans" noe av det verste som kan skje. Men å bygge under den massive, unyanserte og ofte unøyaktige kritikken som kommer frem i norsk/europeisk media overlater jeg til sosialdemokrater og dess like.

At det også finnes mange på høyresida som er i mot intervensjon er ikke overraskende. VamPus var en av dem i 15 år, men snudde før invasjonen av Irak.

Anonym sa...

Haha... For et utrolig latterlig argument :) Man må mene noe annet enn det man egentlig mener for å rette opp i ubalansen?

Jeg hadde tenkte å kommentere at det var litt rått parti i den lille "debatten" deres, men hvis det er slik du argumenterer for deg så er det nok ikke noe problem, selv for småforvirra kommunist-tenåringer.

VamPus sa...

Pliz; la for all del fordommene dine komme i veien for det jeg skriver; at i stedet for å bruke masse tid på å kritisere Bush for de feilene han gjør, bruker jeg tid på å korrigere den konsekvent unyanserte fremstillingen av USA og presidenten. VamPus skrive noe hun ikke mener? Yeah, right.

Anonym sa...

Du misforstår... det jeg sier er at det er visse typer kritikk som i dine kretser instinktivt blir avblåst som "anti-amerikansk" så lenge det er "venstresiden" (hva faen er det? jeg er ihvertfall ikke på noen "venstreside") som kommer med den.

Når jeg påpeker at denne kritikken framføres av dine likesinnede i USA, som knappest kan beskyldes for å være anti-amerikanske, og at dere som definerer dere på "høyresiden" her hjemme er så fanatisk pro-amerikanske at enhver kritkk er utenkelig, svarer du at det er "venstresidens" feil.

Skjønner du ikke hvor utrolig latterlig det høres ut?

Jeg prøver egentlig bare å gjøre deg en tjeneste her. Deres variant av neo-liberalisme hadde sikkert fått flere tilhengere her hjemme hvis de som preket den hadde klart å beholde et nogenlunde rasjonelt forhold til verdens stormakt. I stedet drukner den økonomiske filosfien dere forespråker i store våte stjernefyllte valpeøyne.

Med et slikt forhold til politisk (over økonomisk) makt, er det vanskelig å ta dere helt alvorlig.

VamPus sa...

Pliz - no favours..