Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, mai 16, 2006

Ja vi elsker menn i bunad

"Spretne herrerumper i vadmel, glitrende bringesølv og stramme legger under tettsittende ullstrømper. Når gutta trekker i bunad, våkner urkvinnen i oss. Vi får lyst til å slå hallingkast i høyet, og feire mannens forvandling fra grå mus til staut helt."

Seriøst? Tror noen i redaksjonen i Femina har glemt å ta pillene sine...

6 kommentarer:

saccarina sa...

Eller så er det uren-luren-kvinnen de snakker om. De fins bare på Vestlandet.

Anonym sa...

Hurra for 17.mai.

http://www.nationen.no/meninger/kommentar/article1617374.ece


Hilsen bondegutt som aldri har brukt bunad.

Milton Marx sa...

Vampus: Er det riktig at du tenner på menn i uniform? Er det riktig at du også er litt lun på musikere?

I så tilfelle burde du huke tak i en korpsmusiker!

geirronimo sa...

Appropo tenner på:
I "gamle dager" i Hollywood kommer en av de berømte herrer bort til en av de berømte damer - og det skal sies at de ikke tålte hverandres fjes - og han spurte:

Si meg, gjør det noe om jeg tenner på en sigarett?

Hun svarer:
Jeg driter i om hele deg tar fyr!

:-)

Grym sa...

"Spretne herrerumper i vadmel,"
For ordens skyld, Grimbrand har Bunad (og har noen ord rundt akkurat det i bloggen sin), og vet at en bunad som er riktig sydd, er så sidrumpa at det er ikke godt å si om det finnes noen rumpe der i det hele tatt.
At mannen er staut helt som orker å ha på seg svineriet kan man forøvrig være enig i.

Grimbrand tror omtalte redaksjon i Femina har syke seksuelle preferanser, når de får lyst til å slå hallingkast i høyet pga noe sånt.
At det er lettere å få mannen ut av klærne når de klør og stikker noe så infernalsk er igjen noe annet...

VamPus sa...

Geirronimo; den må jeg huske :-)