Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

lørdag, februar 17, 2007

Blåskjell

Blåskjell er godt, men som underlag for en fuktig aften egner det seg definitivt ikke.

Au.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sjømat kan være godt. Skalldyr er som oftest godt. Sushi også. Rå kamskjell er en kulinarisk nytelse. Men hvem i h***** innbilte deg at blåskjell er godt? Landbruksministeren?? Eller fiskeriministeren???

Anonym sa...

Nå har jeg vært ute på en fuktig aften selv, så evnen til ressonnement er neppe den beste, men altså:
1) sovnet du på skallene?
2) eller begikk du den vanlige feilen å prøve marinere dem i hvitvin i magen (og tok 2 liter i stedet for to desiliter?)

Cassanders
In Cod we trust

VamPus sa...

Cassanders: Det var nok 2'ern, ja...

Anonym sa...

Godt for deg at det ikke var mojito som var vesketilførselsen.

Kan ikke tenke meg verre enn å hikke mint dagen derpå. God bedring.

Anonym sa...

Ivare,
nei , nei, du skal ikke spise skallet.
Smak og behag er vanskelig å diskutere, men jeg føler meg nesten kallet til et lite forsvar for blåskjellet som er utmerket spise.

....Dampet naturell, dampet med hvitvin/hvitløk, dampet med hvitløk og spansk pølse (chorizo eller salchichon).

Poenget er selvfølgelig å ha gode skjell (jeg bor så lagelig til at jeg plukker mine selv), og å ikke varmebehansle så lenge at de blir seige.

Plukker en selv er det for øvrig lurt å sjekke mattilsynets blåskjellvarsel/algevarsel.
(Glemmer du den lille sikkerhetsforanstaltningen kan du bokstavelig talt komme til å drite på draget).

Cassanders
In Cod we trust