Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, januar 07, 2009

Prøvenominasjon Oslo Høyre

Oslo Høyre har i dag offentliggjort resultatet av prøvenominasjonen blant alle medlemmene til stortingslisten for 2009. Verdt å merke seg er at Inge Lønning dankes ut av Oslo Høyres leder Michael Tetzschner:

1. Per-Kristian Foss
2. Ine Marie Eriksen Søreide
3. Michael Tetzschner
4. Inge Lønning
5. Nikolai Astrup
6. Afshan Rafiq
7. Fabian Stang
8. Bård Folke Fredriksen
9. Elin Horn Galtung
10. Heidi Nordby Lunde

I november 2008 deltok alle bydelsforeninger, Oslo Unge Høyre, Senior Høyre og Den konservative studentforening i prøvenominasjon. Den samlede listen med de 10 øverste var da
Per-Kristian Foss, Ine Marie Eriksen Søreide, Inge Lønning, Michael Tetzschner, Nikolai Astrup, Afshan Rafiq, Kristin Vinje, Heidi Nordby Lunde, Bård Folke Fredriksen og Hans G. Kjæstad.

Nominasjonskomiteen har møte 15. januar og jeg tror deres innstilling skal være klar dagen etter. Det endelige nominasjonsmøtet i Oslo Høyre er 23. februar.

12 kommentarer:

Kyle sa...

gratulerer, og jeg synes det absolutt er verdt å merke seg at den liberalkonservative Tetzschner "overtar" for Lønning.

Er dette realistisk?

Og hvilken plass kunne Heidi ønsket seg?

VamPus sa...

Michael er en bra mann og en av mine absolutt favoritter på listen.

Dette er jo en prøvenominasjon, så ingenting er gitt foreløpig. Nominasjonskomiteen legger frem sin innstilling 16. januar, da vet jeg mer.

Jeg kunne tenke meg 5. plassen, med Nikolai Astrup på plassen over...

Anonym sa...

Stryk tetzschner så blir listen enda bedre - og det hadde så absolutt vært plass til Heidi litt høyere på listen, etter Nikolai og Afshan

Anonym sa...

Er det ikke best at skap-objektivister bare holder seg unna ansvarlige partier som Høyre, slik at det blir lettere å orientere seg i det politiske landskapet?

Høyre har jo en del normale og relativt moderate folk som Per-Kristian Foss, Jan Tore Sanner og Erna Solberg, og det er egentlig slike folk som gjør Høyre til et respektabelt og ansvarlig parti, i motsetning til DLF og Fremskrittspartiet, som i bunn og grunn består av idioter og psykopater.

Anonym sa...

Jeg satte Thatcher på første, Foss på andre og deg på tredje. Resten er åpenbart også dyktige, men jeg hadde ikke et sterkt nok inntrykk av dem til å kunne foreta en rangering.

Forresten synes jeg denne prøvenominasjonen var en kjempegod idé (om enn i overkant progressivt, men vi må vel bare innse at internett er kommet for å bli ;)

Simon T sa...

Det er trist å se Foss øverst på en liste du står på :(
Hans skatteskjerpelser i forrige periode er for sterk kost for slike sarte sjeler som meg.

Anonym sa...

For egen del må Tetzscner også gjerne overta for Erna Solberg.
De 5 siste på listen bør være:

Stang,Rafia,Fredriksen,Galtung, Lønning

Unknown sa...

Jeg har bare én favoritt på den lista. You go girl!

Anonym sa...

Merkelig at folk som står for fred og respekt for individets frihet blir sammenlignet med psykopater.

Mens folk som står for tvang, ufrihet og med pistoler i hånd dikterer hvordan man skal leve livene sine, hva man får lov til å gjøre med egen eiendom og kropp, blir sett på som helt greie og ålreite folk.

Det blir ikke bedre av at de samme folkene mener de har full rett til å gjøre dette, og at de som protesterer får akkurat det de fortjener når de setter seg til motverge, og prøver å forsvare seg selv og sitt eget.

Kanskje du burde slå opp på psykopat og finne ut hva det faktisk betyr før du åpner kjeften din igjen. Virker som det eneste Venstresiden er god på er drittslenging, uten å bry seg det drøyt om fakta eller virkeligheten.

Sier vel litt om situasjonen her tillands og i vesten generelt idag.

Forresten her er den medisinke definisjonen av psykopati:

Mennesker med avvikende atferdsmønster basert på et psykopati er arvelig betinget, men milljøavhengig for utvikling.

Internasjonale kjennetegn og definisjoner for psykopater. (Wels 1988).

A . Ekstrem egosentrisitet. (det sentrele kjennetegn) Konkurrerende, aggressive og fiendtlige.
B. Overveldende behov for å styre andre.
C. Behov for å ydmyke andre og sette dem i forlegenhet, særlig i andres nærvær.
D . Bare ren nytteinteresse av andre. Ikke anvendelige mennesker ignoreres.
E. Storhetsfølelse som viser seg ved:
Total mangel på kjærlighet til andre.
Et absolutt behov for å dominere i alle forhold.
F. Fanatisk behov for å "gi igjen". Planlegger nøye og gjennomfører hevnaksjoner mot "fiender".
G . Behov for hele tiden å ha kontroll over sine omgivelser. Dominere og tvinge igjennom sin mening og sin vilje. Koste hva det koste vil.
H. Lyver systematisk og bryter regler og normer.

Og ja, jeg er både Objektivist og betalende medlem av DLF.

Anonym sa...

Gratulerer med plassen! Dette blir spennende :)

Arnfinn Pettersen sa...

Jeg misliker sterkt at Inge Lønning skyves ned fra tredjeplassen av Mikke T.

Anonym sa...

10. plassen er da vitterlig for lavt for en som deg. Jeg mener å huske at du har vært listetopp en gang, riktignok på en kommuneliste...

Men skal du høyere opp, må du nok flytte vestover. Grünerløkka er feil bosted for rette Høyrefolk å være.