Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, mars 16, 2005

Kobraslange på flukt

(overskrift hentet fra VG Nett). Er det flere enn meg som ser for seg kobraen suse avgårde i en fet liten sportsbil iført solbriller, bandana og røyk dinglende i munnviken? Gjerne med en heftig tattis på brystet (et hjertet med pil gjennom som sier "Mom"). Alt han drømte om var et liv i frihet, stifte familie og få barn, realisere sine muligheter og kanskje bygge opp sin egen virksomhet - for deretter å trekke seg tilbake og tilbringe alderdommen i en deilig døs i solen. I stedet havnet han i en kartong med flere slanger i et bolighus i Nacksta i Sundsvall, Sverige.

Her er det jeg fikk opp da jeg googlet Nacksta: stadsdel väster om Sundsvalls centrum med bostadsområde och industriområde. I Nacksta ligger den rättspsykiatriska regionklinik där för tillfället Mijailo Mijailovic vårdas.

Er det rart Kobra benyttet sjansen til å komme seg vekk derfra? Go, Kobra!