Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, mars 17, 2005

Strategisk kommunikasjon

Noen gang tenkt på hvordan dine korte kommentarer til adm.dir i forbifarten påvirker din karriere? Det har jeg. Jeg har foretatt en kort vurdering av nå-situasjon og ønsket situasjon, og kommet til at jeg nok må jobbe litt med saken.

Ønsket situasjon:
Sjef: Hei, damen! Hvordan går det?
VamPus: Glimrende! Jeg har utarbeidet et forslag som vil løse våre utfordringer innen sektor x. Skal vi ta fem minutter?

Egentlig:
Sjef: Hei, damen! Hvordan går det?
VamPus: Hei, sjef! Kan ikke annet enn klage. Og du?
Sjef (med et rart ansiktsuttrykk): Hm??
Haster videre.

Eller:

Sjef; Skjer det noe spennende?
VamPus: Dersom vi gjennomfører aktivitene i henhold min plan, så er vi godt fundert for å øke omsetningen med x mill kroner.
Sjef: Jøss, sier du det. Har du fem minutter?

Egentlig:

Sjef: Skjer det noe spennende?
VamPus: Lite. Singel med katt, jeg.
Sjef (med et rart ansiktsuttrykk): Hm??
Haster videre.

og:

Sjef: Hva synes du om det forslaget jeg sendte deg?
VamPus: Jeg har gjort noen mindre endringer for å tydeliggjøre våre strategiske fortrinn.
Sjef: Utmerket - dette smaker forfremmelse!

Egentlig (klassiker):
Sjef: Hva synes du om det forslaget jeg sendte deg?
VamPus: Du skal ikke høre på hva de andre sier om deg, jeg synes du er ganske flink, jeg!
Sjef (langt rart blikk): Hmm. Vi bør nok ta oss en prat snart.

Ingen kommentarer: