Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, februar 11, 2008

Sunt + smart = vondt?

Hvorfor er det slik at *host* alt som er sunt og sm *hark* art smaker py? Etter to kopper Lemsip Max og en Vendela special (grønn te med C-vitamin brusetablett + 2 E-vitaminkapsler) hoster og harker jeg fortsatt som en rullingsrøykende sjørøver, bare med en emmen smak i munnen i tillegg.

Blargh.

Er det sommer snart?

14 kommentarer:

Anonym sa...

Honning. Ta en skje honning flere ganger daglig. . I flg. ny forskning er honning bedre en alskens hostesaft. Kan også brukes i te.

VamPus sa...

Hm. Jeg liker "ny forskning". Den sier ikke noe om antall flasker rødvin om dagen vel :-)

Knut Johannessen sa...

Siden ikke noe av det som smaker vondt, virker, er det bedre å ta noe som smaker godt. Som heller ikke virker. Cognac kan anbefales.

Gigno sa...

Cognac virker, ikke hør på vox populi og andre som sier at Cognac ikke virker. De prøver bare å lure deg. Ta et glass, vent i 5 minutter. Kjenner du ikke virkningen så tar du et glass til. Skal love at det virker. Cognacen altså. Men om det hjelper mot vondt i halsen. Det vet jeg ikke sikkert. En god venn sa til meg at jeg skulle gå til sengs med en flaske Old Grand Dad. Hvis jeg våknet dagen etter var jeg frisk.... Men det er jo Burbon - tror jeg

Simon T sa...

Old Grand Dad virker veldig bra. Du våkner som regel dagen etter, men hvorvidt du er frisk når du våkner kan variere.

Du føler virkelig at du har et stjerneformet arr på høyre håndbak, og en grå stripe i håret, det er sikkert.

Anonym sa...

Cognac er en god ide!
Irsk eller skotsk whiskey også!
Og tequila!
Og aquavit!
Og til nød rødvin.
Men hold deg unna burbon. Den gir deg bare hodepine i tillegg til de øvrige plagene.

Anonym sa...

Hvitløk hjelper mot bassilusker og slikt, men er ikke videre sosialt. Og husk B-vitaminer, som hjelper mot dagen-derpå skjelven.

Anonym sa...

Da jeg bodde i malariabeltet i Afrika, lærte jeg at tidligere var Gin & Tonic (særlig Gin) en godt brukt medisin mot Malaria. Noen mente det var pga at Gin inneholdt Kinin. Andre (og de er jeg nok mest enige med) mente at Gin ikke hjalp noe særlig, men at det var mer gøy å være syk med litt Gin til trøst. nå for tiden er det vonde malariatabletter isteden :-(
Mao Cognac som Vox Populi anbefaler virker kanskje ikke så godt, men jeg støtter anbefalningen likevel.

God Bedring

Per CJ sa...

Til Perdupont:

Det er nok snarere tonic-en som inneholder kininet, men de moderne merkene blandevann inneholder uansett for små doser.

Unknown sa...

Sommer? Har det vært noe annet?

;-)

Anonym sa...

RØDVIN: i moderate mengder reduserer risikoen for hjerte-kar sykdommer. For store mengder rødvin virker som gift på mange av kroppens organer. Kvinner tåler vin dårligere enn menn. Største anbefaltemengde for kvinner er et glass(ikke stort) pr. dag.

MOT "GRUFF": 2 ss eplesidereddik + 1 ss honning i et glass vann. Eplesiderdddik er bl.a. kjent som et effektivt forkjølelsesmiddel, kan lindre migrene, forebyggende mot forkalkning og demper revmatismeplager. Honningens virkning er vel kjent. Ta et glass hver dag........

Sinnabamse sa...

Jeg tror dette er en "spis mer vond fisk"-konspirasjon fra Gerhardsens dager, da landet skulle bygges, og befolkningen ikke måtte bruke for mye tid på egen nytelse. Alt som kunne være med på å skape litt ekstra pizazz i tilværelsen ble stemplet som usunt, for det kunne gå ut over produksjonen og skattemidlene.

Anonym sa...

Varme tottelotter: Så varmt vann du orker -tilsett 1 ts natron og 1 ts vinsyre. Du får et deilig fotbad som setter i gang blodsirkulasjonen og holder føttene varme.... lenge. (Du kan etterfylle m/en ny dose varmt vann/natron og vinsyre når vannet begynner å tape temperatur). Hjelper med varme føtter (og varm hals) når halsen er groggy. Te m/honning.

Smurfene

VamPus sa...

Cognac. Old Grand Dad. Eller ikke Old Grand Dad hvis det er bourbon. Men whiskey. Tequila. Aquavit. Og til nød rødvin. Samt gin& tonic.

Folkens. Jeg skulle ikke ha nachspiel, altså. *host*