Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, april 25, 2008

Rødt, hvitt og blått

Og når Fabian Stang sier at det er ønskelig at alle går med norsk flagg i 17. mai-toget, men at man ikke kommer til å gripe inn og rive andre flagg ut av hendene på barna, oversetter mediene det til "ønsker et mangfoldig 17. mai-tog". Og noen sluker agn, søkke og snøre.

Sukk.

Da får jeg gå med min pin med amerikansk flagg i jakkeslaget. Regner med at tilhengerne av andre flagg synes det er utmerket. Det er nå i alle fall rødt, hvitt og blått.

6 kommentarer:

CrazyCasey sa...

Enig. Det blir for dumt.

Unknown sa...

M-hm. Jeg er uenig i det meste du sier, Vampedussen, men her har du rett. For et totalt ikke-problem. La nå ungene få vifte med hva de (eller deres foreldre) vil.

Anonym sa...

17. mai har blitt Norges nasjonalrassistiske dag, desverre. Hvert år er det diskusjoner om man kan bruke andre flagg, om innvandrere skal ha lov til å gå i bunad, om de skal få lov å bruke egne nasjonaldrakter, osv.

På 17. mai kommer man ut, smiler, vinker med et flagg og feirer Norges nasjonaldag. Velger man å vifte med f.eks. et Pakistansk flagg, forteller man bare at man er fra Pakistan og er med for å feire Norges dag. Jeg ser ikke noe problem i det, heller tvert om.

s sa...

Vet du VamPus, du er kanskje en "høyrevridd bitch", men når du skriver at du skal ta på deg en USA-pin på 17. mai, så er du om ikke annet en søt høyrevridd bitch :)

P.S.: Ikke engang Obama går med USA-pins

Anonym sa...

Hvis jeg vil feire Pakistans nasjonaldag (som såvidt jeg husker er 14. august) gjør jeg det med å vifte med Pakistans nasjonalflagg, ikke det norske. Likeledes bør man vifte med norske flagg på 17. mai, ikke med pakistanske. Synes det har å gjøre med høflighet og respekt for hva dagen er til for.

Unknown sa...

Jeg synes det bør være greit å bruke dagen til å feire helt andre ting. F.eks. at unge mennesker fra arbeiderbevegelsen satte fyr på utenlandske flagg 17. mai 1933:

http://no.wikipedia.org/wiki/Hakekors-brannen_i_T%C3%B8nsberg