Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, april 25, 2008

Stenger Rådhuset for homofile?

I VG står det at "Stang stenger Rådhuset for homofile". Jaha? Betyr det at han nekter hovedstadens politiske leder, partifelle og byrådsleder Erling Lae adgang?

Nei.

Som svar på en søknad om å bruke Rådhuset til å feire et politisk vedtak, så svarer ordføreren at retningslinjene for bruk av Oslos rådhus ikke åpner for dette. LLH velger å reagere med sjokk og vantro. Dette er jo helt klart en demonstrasjon av homofiendtlighet, eller hva?

Strengt tatt åpner vel ikke retningslinjene for utdrikningslag med champagne på taket av det ene tårnet heller. Retningslinjene er fastsatt av bystyret, hvor Rødt, Ap, SV og Venstre er representert. Men skyt budbringeren.

Men jeg foreslår at Oslo Rådhus omdefinerer seg selv som rent festlokale for politiske vedtak. Så kan for eksempel KrF feire dersom de får gjennomslag for forbud mot plastposer i Oslo kommune, Rødt kan jo feire at de ekskludererer medlemmer og Høyre - vel, vi trenger vel strengt tatt ingen grunn for å drikke champagne...

6 kommentarer:

John T. sa...

Dere HAR ingen grunn til å drikke champagne heller.

Men hvem trenger grunn?

Jeg skal drikke champagne i dag, men jeg har jo funnet en kjekk kjæreste.

Og så feirer jeg at homofaktoren i hovedstaden går opp dramatisk nå som Skråmestø returnerer. Kanskje han kan arrangere fest?

VamPus sa...

Grattis med type - og ja, at Børgita returnerer til gamlelandet er definitivt en god grunn til å feire! Gjerne også i Rådhuset :-))

Anonym sa...

De har da festlige drikkeviser i Rødt også!

Hvem husker vel ikke den "vi skal fylle våre badekar med"... tatamtara? Champagne var det kanskje ikke, men drikkes skulle det!?

Fredrik Mellem sa...

Her, som så ofte ellers, er det vel noe med ordvalget. "Det vil være upassende? Er det uttrykket man bruker hvis man ønsker å redegjøre for at lokalet generelt ikke kan disponeres til fest?

VamPus sa...

"Upassende" i forhold til retningslinjene er høyresk for at det er i strid med retningslinjene. Men som sagt - VIL man misforstå..

Anonym sa...

Jeg synes LLH og enkelte andre er skikkelig furtne (furtete? øh) når de krever å få feste på Rådhuset, hehe. Å gjøre det til en homokamp vil være å drite i eget kjøleskap.