Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, september 10, 2009

Nå skjer det - bli med!

Det er minutter igjen til Høyres 100-timers kampanje settes i gang, og i Oslo er målet at du ikke skal kunne gå mange meterne de neste dagene uten å se et Høyre-menneske i sentrum. Burde ikke være vanskelig i og med at vi kommer til å gå i selvlysende gule vester med stor Høyre-logo. I løpet av morgendagen blir vi forsterket med rundt 60 svensker fra Moderaterne som skal delta i kampanjen (importert billig arbeidskraft..).

Her er hva vi er i gang med - litt hva vi har gjort siste året ifølge kampanjesjef Mudassar:

------
Det var da vi satte i gang vår " 1 år igjen kampanje". Det var da vi for første gang lanserte slagordet "Ser du rødt, stem blått" og det var da vi for første gang serverte befolkningen "Andre boller". Mye har skjedd siden den gang. Hver eneste måned de siste 12 månedene har Høyre gått på husbesøk og stått på stand. Jeg har bilder av dere der dere står ute i minusgradene mens det snør - og jeg har bilder av dere under stekende sommersol. Og hva er det som alltid går igjen? Jo, de positive smilene deres. Uansett politisk eller klimatisk temperatur - dere smiler alltid.

De neste 100 timene er blant de viktigste timene i partiets 125 år lange historie. Og med tidenes innsats de siste 100 timene skal to KAMPANJEREKORDER settes:

- Vi skal passere 100 000 husbesøk-målet
- Vi skal ha gjennomført den bredeste og langvarige kampanjen noen gang

Dette greier vi, folkens:-)

Ser dere at LO og Fagforbundet nå begynner å flashe sine økonomiske muskler? Helsides annonser i avisene. Men vi er forberedt! Gjennom at du og jeg og alle andre Høyre-venner kjører i gang tidenes 100-timers-kampanje, så skal vi sørge for at LO's og Fagforbundets millionsatsing blir bortkastede penger!

- Vi SKAL få skattenivået ned så folk flest får litt mer bestemmelse over sine velferdsbeslutninger. Og vi SKAL få skattenivået ned slik at bedriftene blir mer lønnsomme og jobbene sikrere.

- Vi SKAL få kunnskapsnivået opp i norsk skole. Vi har gitt et løfte - til barn og unge i Norge - om at Norge SKAL klatre på PISA-rankingen når vi har fått satt vårt kunnskaps- og kvalitetsstempel på utdanningen i Norge!

- Vi SKAL få ned dødsulykkene på norske veier, og vi SKAL få bygget flere, tryggere og bedre veier - på halvparten av tiden, fordi vi ikke har privat allergi, men er villig til å ta i bruk Offentlig-Privat-Samarbeid i samferdselsløsninger for fremtiden.

Og et sterkt Høyre er løsningen for å få på plass verktøyet for en slik ny kurs for Norge; en ny, borgerlig regjering!

Det er tid for å sjekke at alle jakker og gensere har Høyre-pin på seg. Det er tid for å ringe nye og gamle medlemmer og motivere til enda noen dørbank, og enda noen stands og enda noen morgenaksjoner og enda noen leserinnlegg!

Vi fyrer av Høyres 100-timers-kampanje i dag! Og vi holder ut - helt inn i valglokalet! Et sterkt Høyre gir borgerlig regjering!

-----

...og magefølelsen er bedre enn noen gang. Dette er siste sjanse til å bli med folkens, så fest en Høyre-pin på dressjakka og meld deg til tjeneste hos et Høyre-kontor/valgbod/medlem nær deg!

5 kommentarer:

frr sa...

Importert arbeidskraft fra Sverige? Også Høyre ser nytten av fremmedarbeidere. :-)

T H sa...

Høyre var favorittpartiet mitt inntil i går ettermiddag. Var.

Og hva skjedde i går? Dårlig valgsending på TV? Nei (dvs. sikkert jo, men det er en annen sak). Politikere som krangler som små barn vitner ikke om noe som burde styre landet vårt og forvalte mine innbetalte skattepenger. Det orker jeg ikke å se på. Skal dere selge noe bør dere være litt mer profesjonelle enn det om jeg skal kjøpe varen.

Men dette er ikke årsaken.

Men hva skjedde?
Når jeg kom hjem lå det reklame fra Høyre i postkassen min. Javel. Men så ser jeg mitt navn og min adresse på reklamen. Uten at kilden for dette var oppgitt noe sted. Direkteadressert politisk reklame??? Det er å gå for langt.
Personvern er tydligvis ikke noe Høyre tar alvorlig. Sooo...

...goodbye.

krikkert sa...

For ikke å snakke om gigantiske wallboards med LO/Ap-reklame...

T H sa...

Det å skrike ut budskapet hjelper nok ikke så mye det heller, nei.
Men LO har aldri vært et intressant parti. De har en fremragende utenriksminister, men det er verre med de andre...
(LO burde nesten miste streikeretten så lenge de sitter i regjeringen, for de har jo valgt hvordan de vil ha det selv ;-)

Anonym sa...

Jeg stemmer Høyre for første gang (Har stemt Venstre før), min mor stemmer Høyre for første gang (har tidligere stemt SV og ymre sentrumspartier) og min bestemor stemmer Høyre for første gang (hun har stemt AP og Krf) ved tidligere valg.

Jeg tror høyrevinden vi ser i morgen er mye større enn den vi har sett på meningsmålingene.


Det ser ut som Høyre endelig har transofrmert seg fra det gamle tradisjonelle konservative Høyre til det fremtidsrettede sosialliberale økonomisk konservative Høyre.