Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, januar 16, 2006

My "Precious"

I Aftenposten skriver Cecilie Asker en konsertanmeldelse av åpningskonserten til Depeche's europaturne: "Med sitt nye, røffere og mer rocka lydbilde, er det derfor ikke rart hvis Depeche Mode ender opp med å bli nettopp årets største rockeband."

Nevn rockeband og Depeche Mode i samme setning en gang til og....

*knurr* De er verdens største SYNTHPOP band, bitch! Forresten, dropp synthpop; Depeche Mode er verdens største band!

9 kommentarer:

Anonym sa...

(nesten) enig med deg der, men siste platen deres er av for ugjevn kvalitet. For mye støy til tider for min smak.

Anonym sa...

Hvis D.Mode kalles støy så er dem et rockeband. Rolling Stones er for eksempel visemusikkere med pop-tendenser. Og de driver ikke med støyproduksjon lenger, men det gjør D.Mode. Jeg kan styre min begeistring for begge banda men jeg respekterer dem som liker dem og som synes det kalles rockemusikk.

Hilsen tse tse fluen som synes at denne bloggen har interessante linker hvor man kan finne et spennende sted å skrive i.

Anonym sa...

Største band?? Men de er jo bare tre, og i tillegg er vel den lille lyse både ganske liten og søt.

Siden vokalisten nesten omkom av utstrakt overforbruk av sentralstimulerende midler, forstår jeg jo at Vampus, som selverklært giftforbuker (kanskje i noe mildere former), er fascinert.

For intet selger bedre i show biz enn coole narkomane.
Og noen ganger dør de (naturlig nok),og noen ganger lever både myten og personen videre i beste velgående. Og de ser til og med forbausende muskulløse og friske ut. Hmmm mistenkelig.

Men musikken til Depressiv Mote er faktisk ganske bra den.

Anonym sa...

Hepp, Vampster - jeg har klint med kona til en tidligere Depeche Mode fyr (hun heter Hepzibah Sessa, og spilte i Miranda Sex Garden; var på fest med disse, Bjørk og flere, i London, midt på det glade 90-tall. Blur's "Girls and Boys" spinte igjen og igjen, to-tre måneder før dens offisielle release.. ;)

Anonym sa...

...og jeg har billett til avslutningskonserten på Wembley!

Anonym sa...

Ah-
Depeche Mode. Fantastisk band. Blir av meg og mine alltid, uten unntak, beskrevet som synth. DM er synt - ikke rock, uansett hva overivrige anmeldere måtte finne det for godt å si.

Gleder meg som en unge til konserten om en drøy måneds tid!

Softtag sa...

Depeche Mode var et synthband. Nå er det elektronica. he he
Softtag var på DM konsert i Skedsmohallen i april 1986. Da var han synther med svarte knebukser og doctor martens.

Anonym sa...

Med fare for å tråkke pent over i dette fora; er ikke DM et litt kjedelig "girlieband"? Litt skumlere enn Duran Duran, men ikke så veldig mye? Eller har jeg gått glipp av noe?

Anonym sa...

Whatever; dersom noen er ihuga fans av DM og har lyst på en titalls pent behandlede vinylsingler fra 80-tallet, er det bare til å ringe meg.. ;)