Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, januar 30, 2006

Pirater vs. Bondevik

VamPus skrev tidligere om at Bondeviks moralske forfengelighet har ført til at han starter et eget fredssenter i Oslo. Dagens Næringsliv skrev i helgen at noe av det siste Bondevik-regjeringen gjorde, var å fjerne støtten til Norges Fredsråd, en paraplyorganisasjon for 30 frivillige organisasjoner. Nå er det Bondevik som får pengestøtte fra staten.
– Stoltenberg og Gahr Støre mener avgåtte statsministrer bør få hjelp. Jeg får en masse henvendelser om å holde foredrag. De fleste sier jeg nei til, men det krever mye arbeid bare å besvare disse henvendelsene, arrangere turer til dem jeg svarer ja til og til å få hjelp til å skrive taler, sier Bondevik.

Avgåtte statministre bør få hjelp? Da har ikke VamPus dårlig samvittighet for at hun antydet at domenet oslosenteret.no ikke var opptatt, og at Tvedestrand Sjørøverforening tok oppfordringen...

5 kommentarer:

saccarina sa...

Det samme sier jeg. Bør få hjelp?? (vent et øyeblikk mens jeg henter haka mi opp fra gulvet).

Hvem er sitert? Er det Bondevik som sa de hadde sagt, eller var det direkte sitat fra Stoltenberg og Gahr Støre?

Stakkars Bondevik, forresten, som har det så slitsomt med å skrive avslag.

VamPus sa...

Det var nok Bondevik. Men på en annen side - mannen trenger jo vitterligen hjelp :-)

Anonym sa...

hehehehehe Bra jobba.

Einar sa...

På den annen side synes jeg strengt tatt at Norges Fredsråd har fått ufortjent mye positiv oppmerksomhet i denne saken. Domenenavnet "nowar.no" burde kanskje få det til å ringe en bjelle for noen og enhver. Og med all respekt så er vel ikke medlemsorganisasjonene "bestemødre for fred", "sivile vernepliktiges tillitsmannsforbund" og "bike for peace" blant de tyngste aktørene å regne innen fredsskapende arbeid.

Simon T sa...

" - Jeg har orientert Kjell Magne Bondevik om saken, og han mener kravene ser ut til å være rimelige, uttaler Øystein Mjærum, stabssjef ved Oslosenteret for fred og menneskerettigheter."

http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article548966.ece