Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, januar 31, 2006

Med fingeren i jorda..

Og mens Norge og Norden er under trusler om vold, drap og terrorhandlinger og ytringsfriheten diskuteres så tastaturet går varmt, så er det jo nesten rørende at Nationen i dag velger å dedikere sin leder til en annen overhengende fare:

"Den ulovlige blomsterimporten er en trussel mot norsk gartneribransje".

Det er godt det er noen som har fingeren i jorda, mens vi andre bryr oss om uvesentligheter...

17 kommentarer:

Anonym sa...

hehe that's a good one!

Anonym sa...

pass opp for selvmordsblomster

VamPus sa...

Enhver sånn ..øh... grønn dings (plante?) som kommer inn i det VamPuske hjem er nok suicidal, ja..

Anonym sa...

Hallo! Har dere ikke sett Little Shop of Horrors... Pre-emptive flower power må til!

Flopsy sa...

Finnes det noe annet enn selvmordsblomster da?

De eneste plantene jeg har hatt som har overlevd i lengden, er de jeg har stående på kontoret. Der er det nemlig rengjøringspersonalet som holder dem i live...

I heimen har jeg gitt opp. Til og med kaktuser har jeg klart å ta livet av. De ble plutselig litt gele-aktige i konsistensen...litt mye vann i en periode,kanskje?

Anonym sa...

Tror du nærmer deg ekte stand-up komiker klasse jeg, Vampster.. ;)

Anonym sa...

På 80-tallet leide jeg en leilighet på Frogner, med den betingelse at jeg ikke måtte gjøre endringer, f.eks. fjerne den 20 år gamle kalenderen som hang på veggen i gangen. Men en ting forandret seg mens jeg bodde der: Plastplanten i vinduskarmen visnet!

Når det gjelder grønne dingser i det Vampusiske hjem, tror jeg de fleste er noe som har unnsluppet fra kjøleskapet etter å ha utviklet liv...

Anonym sa...

Takk ! - «Demokratiske rettigheter skal aldri tas for gitt, og vi skal aldri bøye av mot trusler om vold og terror. Aldri.» Tusen Takk ! -Jeg mener vis man må bøye seg for trusler om vold ,så har man IKKE lenger yttringsfrihet og vi bor da ikke i et fritt land .
Kult at du gidder å faktisk mene noe og står for det ! PROPS !

Anonym sa...

-sorry ment for det andre innlegget ;)!

Anonym sa...

Jaffa-carlsberg!!! hehe den var god :-)

Anonym sa...

du kan jo få tak i Maccabee... Det er jo et Israelsk øl som etter sigende skal være godt.

Anonym sa...

Jeg spiste en hel pakke med Jaffa-kaker i går!!

Anonym sa...

Hei,
det er synd å henge på tørr og kjedelig biologi på en tråd som ellers har morsomme komentarer.
Men i tilfelle mange (kanskje ikke en gang "Nationen"), har fått med seg poenget...?
Dette handler nok mer om helt politisk korrekt fremmedfrykt enn om norske arbeidsplasser.
Det er allerde introduserte arter i norsk flora og fauna som koster oss titalls mill i året. Vi trenger å hindre enda fler fra å komme inn og evt etablere seg, og da er kontroll med imorterte levende produkter viktig.

Cassanders
Half the lies they tell about me are true!
S.Gorn's Compendium of Rarely Used Clichés

Anonym sa...

Jeg tror faktisk Carlsberg
allererde har øl med appelsinsmak ute på markedet.
Var ikke det fint
Konsulen

Anonym sa...

nok et tegn på at norske bønder er navlebeskuende fjotter som helst vil sitte på sin egen tue med nisselua godt dratt nedover øynene og hyle "sjølberging" så høyt at ingen inntrykk fra utenomverdenen synker inn.

Anonym sa...

Et gammelt jungelordtak:

Si det med blomster.

Mvh

Anonym sa...

Smålig å kome med draps trusler for ei tegning. hallo vi komne til år 2006, det må også muslimane forstå.