Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, juni 26, 2007

Høyre vinner i Oslo

Høyre bare sååå vinner valget i Oslo. Hvem andre kan stille med en ordførerkandidat hvor bare rumpa aleine er verdt 2 millioner?

via hablog.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Spør du meg begynner vi å nærme oss en bipolar diagnose for ordførerkandidaten - det ene øyeblikket med depresjoner, og i det neste med litt glad nakenbading.

I hverdagslivet liker jeg sånne mennesker, men føler meg straks litt mer ubekvem dersom de får for mye politisk makt...

Anonym sa...

Det store spørsmålet:

Hvordan i huleste heite kunne han bli ordførerkandidat?

Jeg trodde de som synes han er en sånn søt gutt var i ferd med å dø ut..

JK sa...

Du spurte jo for noen dager siden om vi trenger Dabladet.
Jeg mener, var det ikke for dem ville jeg jo aldri ant at det var stumpen til Fabian som fikk Rimi-Hagen til å ditche Høyre. Hva skulle vi gjort uten en avis med slik evne til politisk analyse?

Anonym sa...

Er det her han viser stumpen til støtte for Afganistan? *forvirret*

John T. sa...

En gang i tiden hevdet jeg det samme om ræva mi... Hmz.

Anonym sa...

Uansett hvem som vinner valget:
hvordan opprettholde standard i den byen når de kun har import å vise til??

Alle større byer i Europa sliter med det faktum at de ikke har noe å leve av annet enn import - turisme er et unntak. Store overføringer via skattesystemer gjør det mulig å opprettholde byene - og kun det.

Hva skjer med Oslo når produksjonen i Norge går ned, eller kravene øker over evne??

Et enkelt prinsipp er forlatt i dette landet, Tæring etter Næring, og man bruker rett og slett for mye, og vi bygger opp for mye faste utgifter i det offentlige.

Reagen og Thatcher viste at man kan ikke låne til velferd, de gjorde det motsatte....

Unknown sa...

Raser mot mannerumpe? Ahem... Nå skal jeg (selv om det holder hardt) beherske meg skiiikkelig og ikke skrive noe injurierende her i dette ditt fromme kommentarfelt.

:-)

VamPus sa...

Gunnar: Det er derfor man har en skokk med rådgivere rundt enhver politiker...
nessie: Dø ut? Å, de holder nok et valg til før de går over til "en ny valgkrets".
JK: Du har så rett, så rett. Og så er jeg litt for slem med Dagbla' noen ganger. De er vel ikke verre enn andre, men de kan være ganske hyklerske og da blir jeg *knurr*
Drusilla: Jepp, føler du ikke freden komme innover deg nå?
John T: Vel, men du er ikke ordførerkandidat i Oslo, så da har vi ingenting å frykte..
plus ultra: Skatteinngangen i Oslo har økt de siste årene bl.a. pga at næringslivet etablerer seg i byen, hvilket gjør at Oslo kan øke tilbudet til innbyggerne, samtidig som de kan holde skatter og avgifter nede.
Børge: Oooo, kom igjen da!!

Mathias sa...

Om næringslivet etableres i Oslo, så ville ikke dette vært mulig uten Vestlandet og Nord-Norge. Så om vi solgte Østlandet til svenskene, så hadde vi ikke merket så mye til det.

Anonym sa...

Det er helt riktig at skatteinntektene har økt. Men det har også eigendomsprisene - næringsliv blir generert av økt aktiva, men det er avhenging av balanse for å vare i fremtiden. Den balansen er generelt sett eigendom = gjeld + cash.

Hva tror dere vil skje når renten øker, samtidig som husprisene vil gå ned??

Najonalt sett blir landets assets generert andre steder enn i Oslo, i så stort monn at man kan godt si at vi har en skjevhet i forhold til forbruk av ressurser. Derfor er det viktig at vi legger til rette for en formålstjenelig eksportindustri, og ikke kun satser på å fordele oss velferd - modellen med kun å fokusere på "økt skatteinntekt", skaper et feil bilde av hvordan verdier blir skapt. Den forteller oss kun hvordan de fordeles..

Anonym sa...

"I hverdagslivet liker jeg sånne mennesker, men føler meg straks litt mer ubekvem dersom de får for mye politisk makt... "

Tja... Dette kommenteres jo i en blogg som er yndet oppholdssted for Churchill-elskende kapitalister.

Churchill led av bipolar personlighet. Det gikk ikke så fryktelig galt under ham, at det gjorde noe...

Anonym sa...

"Hvordan i huleste heite kunne han bli ordførerkandidat?"

VamPus er vel feil person å stille dette spørsmålet til.....