Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, juni 15, 2007

Tonedøv Gahr Støre

Utenriksminister Jonas Gahr Støre har latt seg inspirere av Grieg til å se noen linjer mellom musikk og utenrikspolitikk, kultur og internasjonale forbindelser. Vet ikke helt om det var lurt av han å slippe til en ny rådgiver på det. For det er ikke han som har skrevet dette?

Dissonansen i norsk utenrikspolitikk skal godt gjøres å få til på et instrument. Vår måte å fremstå som en nasjon for demokrati, fred og frihet er først og fremst å unnskylde seg ovenfor militante islamister og selvsagt føre dialog med en hver drittsekk som kommer rekenes.

Høres mer ut som et verk av Arne Norheim enn Grieg, spør du meg.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Omtrent det samme som Erna og Jan drev på med i 4 år.

Bare bedre ordlagt.

Det eneste som er forandret er at Sanner dagen etter Stoltenberg ble innsatt forlangte bedre veier.

Det er ikke fleip engang.

Anonym sa...

Ja, dialogen er viktig for venstresiden.

John T. sa...

Jeg pleier å være overbærende og smile når du kritiserer Støre. Men denne gang gir jeg deg helt rett. Djisøss Kraist. Førstefemmern? Gullrekka? Host.

Hørte forresten du ble slikket på arma av en rødhåret gutt med fregner her om natta...

Unknown sa...

Du... Jeg elsker Arne Nordheim. Jeg kan ikke skjønne at han liksom skal være Griegs estetiske motstykke. Noe av den vakreste, norske musikken som er skrevet, er skrevet av Nordheim.

I tilfelle du tror jeg bare sitter her iført tiaraen min og tuller, sweetie: Jeg tuller ikke.

Anonym sa...

Jan Hårstad skribent i kommunistiske Friheten har en knallgod komentar på doc.no

Braanen har tydeligvis trodd at han bygget venstreside ved å dra inn alle norske professorer og omdanne Klassekampen til et debattforum for denne intellektuelle middelklassen ,utviklet den politiske bevisstheten på gølvet. Resultatet er at det som er igjen av folkelige lesere i Klassekampen skuer inn i all denne professororale oppvisning i boklærdhet og system-tenkning og skjønner at dette overhodet ikke har noe med deres virkelighet å gjøre. Det er den intellektuelle middelklassen som nå har hegemoniet i "venstresida" og dette kan naturligvis ikke føre til annet enn sammenbrudd. Braanen adskiller seg fra Se og Hør bare på det punktet at han er enormt kjendiskåt på navn fra Blindern og Forfatterforeningen. Og når arbeiderklassen og gølvet ikke syns dette er så fryktelig interessant,
har KK funnet ersatz i å dyrke og romantisere
Hizballah, Hamas og de galehusene der. Og gølvet flykter ytterligere unna for selv om de ikke har hodet fylt av korrekte bøker, så har de meget utviklete instinkter som forteller dem hva som er i deres interesser

VamPus sa...

John T: Slikket på armen av en rødhåret gutt med fregner? Guri. Må virkelig slutte å gå på London i fylla...
Børge: Seriously? Pling plong. Pling pling plong? Kanskje en bøtte med rosèvin hjelper på å åpne hjertedøra og slippe musikken inn :-)

Anonym sa...

«Kulturkontakt er spesielt viktig overfor land og samfunn vi ikke kan nok om, overfor uttrykk vi ikke forstår helt.»

Og jeg som trodde de brukte tolk.

John T. sa...

Tror ikke du var på London, faktisk. Dette var visst mer i det politiske landskapet. But hey, var du så full at du ikke husker det, så tror jeg dere var sånn cirka på samme planet.