Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, juni 25, 2007

Dementorer, hybelkaniner og evolusjon

Pusedyr er på vei inn døra, med bråstopper og ser seg forvirret rundt. Han snuser litt rundt og er på vei ut igjen.
- Yo, pelstryne - kom deg inn!
- Åh... Det ER her jeg bor.
- Hva mener du?
- Altså - teppet i gangen er borte, man kan se hele gulvet i hele leiligheten og ..*snuser i lufta* .. det lukter annerledes.

Ikke utenkelig. Etter uker i fornektelse har VamPus endelig tatt seg sammen, funnet frem.. *hva er det nå den heter igjen*.. støvsamleren..støvfjerneren.. STØVSUGEREN! og ryddet, støvsugerent og ..og... VASKET, var det ja. Representanter for flere dyrearter har måttet ta med seg familien og flytte, og hybelkaninene.. vel, VamPus satte på høy musikk for å ikke høre hylene deres i det livskraften ble sugd ut av dem omtrent som dementorene i Harry Potter.

På kjøkkenet var motgiften til kreft i ferd med å ta form, men dette har VamPus "eksperimentert" med før, så hun fant det tryggest å ta på seg verneutstyr og finne et sted for spesialavfall. De som ikke tror på evolusjon må gjerne stikke innom en tur til høsten...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sukk.. må vel ta meg sammen snart jeg også... Snart kommer helsemyndighetene og stenger leiligheten min.

Men apropos eksprimenter på kjøkkenet, min mor er lærer i naturfag på ungdomsskolen, og har alltid ett prosjekt på gang for å "glede elvene" (evt skremme). I tillegg er hun hobbygartner, og prøver stadig å gro fram nye rare vekster. Så å rydde på kjøkkenet har ikke alltid vært bare-bare hos oss. ("Har du KASTET den!?!")Og ikke snakk om fryseboksen, der har det vært både stålorm, fugler og en liten hai... Gale dame.

Begynner å skjønne hvor jeg har det fra.

VamPus sa...

Oi, hørtes ut som en interessant fryseboks. Send unga ned for å hente is og de kommer opp slikkende på en stålorm, liksom. :-)

Anonym sa...

Jeg har med årene lært meg at det ikke nødvendigvis er krokanis selv om det står det på boksen, for å si det sånn...

Anonym sa...

Heh, Pusedyr må røyte mindre enn Pusegutt ass. Etter 5 dager uten støvsuging får jeg seriøst schvære hybelkaniner. Tør ikke å tenke på hvordan det ville vært etter uker :D