Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, juni 18, 2007

Rettferdiggjør selvmordsangrep

En resolusjon som fordømte Englands avgjørelsen om å beære forfatteren Salman Rushdie med en ridderorden ble vedtatt enstemmig i underhuset i det pakistanske parlamentet i dag. I tillegg gikk, Mohammed Ijaz ul-Haq, ministeren for religionssaker, ut og sa at avgjørelsen rettferdiggjorde selvmordsangrep:
"If someone exploded a bomb on his body he would be right to do so unless the British government apologises and withdraws the 'sir' title."
Så drepende kjedelige bøkene til Rushdie er, kunne de vel heller truet med høytlesning uansett hvor han kom i verden.

Oppdatert: Ja, og da var det jo frem med fyrstikker, flagg og dukker igjen, da. Via hablog.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Noen lever jo av dette: http://www.youtube.com/watch?v=N1_XT9uj8E4

:d

Programsekretariatet sa...

åpenbart synes noen at bøkende hans er DREPENDE. Jeg synes de bare er forferdelig kjedelige. zzzzz

..hæ? en side til? orker ikke.

Johan R. Sjöberg sa...

Tur att inte "moral majority" är lika militanta, då hade de förespråkat krig mot UK när Elizabeth II adlade Elton John, numera Sir Elton John...

John T. sa...

Takk for at noen endelig tar bladet fra munnen. Jeg har forsøkt meg på Rushdie et par ganger. HERREGUD SÅ DØVT!

Anonym sa...

Rushdie er en gørrkjedelig forfatter, hehe, det er jeg enig i.

Men som symbol for den frie tanke mot religiøs fundamentalisme står han som en påle og er en viktig person. For egen del var det med ståheien rundt "Sataniske vers" at det for alvor gikk opp for meg hva slags intolerant menneske- og samfunnssyn disse skrudde fundamentalistene står for.

Anonym sa...

JesusandMo er som vanlig dagsaktuelle, ...og to the point.

http://www.jesusandmo.net/2007/06/19/wrath/

Cassanders
In Cod we trust

Anonym sa...

og dere blå.. tenk om venstresiden i norge skulle slenge så mye pubertal doit når noen var litt "raddis" eller - oh- GID BEVARE - hippie!!
Ja - dette peace& love greiene.. hva skal man med det hvis man kan spy ut nok sheit?

Rushdie blir bildet på en okkupasjonsmakt. Og det er vel ikke heeelt tilfeldig at han passer til å bli KRONET nå i disse dager?

haha..

For de som synes bøkene hans er så "drepende kjedelig" .. hva leser dere av denne type mastodont-forfattere tro?